Browsing Handelshøgskolen (HHN) by Title
Now showing items 2349-2368 of 2409
-
Viktige forhold for å oppnå gode eksportresultater : en studie av eksportører fra Nordland
(Master thesis, 2012)I denne oppgaven har jeg tatt for meg faktorer som påvirker bedrifters eksportresultater. Det eksisterer et mangfold av artikler som tar for seg ulike kriterier som påvirker bedrifters eksportresultater. En sentral del av ... -
Vinmonopolet : en statseid omdømmevinner
(Master thesis, 2012)I vår masteroppgave har vi fordypet oss i fagområdet omdømme. Omdømme blir betegnet som summen av hvordan omgivelsene oppfatter virksomheten. I dette perspektivet er begrepet tillit sentralt. Innenfor litteraturen om tillit ... -
Vinnende lederskap i nord: Lærdom fra Bodø/Glimts vei til suksess
(Master thesis, 2023) -
Virkelighetsoppfatning i endringsprosesser – en casestudie av en teknologibedrift
(Master thesis, 2019) -
Virkemidler i samhandlingsreformen - en studie av utfordringer og erfarte effekter i to kommuner
(Master thesis, 2016) -
Virkningen av endringene i arbeidstidsreglementet for norske piloter
(Master thesis, 2020) -
Voksesmerter - universelle faktorer for vellykket ekspansjon i organisasjoner
(Master thesis, 2019) -
Vridninger på etterspørselen etter ferge- og hurtigbåtreiser ved innføring av nytt fergetakstsystem
(Student paper, others, 2002) -
Waste generation, wealth and GHG emissions from the waste sector : Is Denmark on the path towards circular economy?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Municipal solid waste (MSW) is one of the most urgent issues associated with economic growth and urban population. When untreated, it generates harmful and toxic substances spreading out into the soils. When treated, they ... -
Welfare consequences of request stops at transport services with low demand
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background: Demand-responsive transport is an alternative to fixed-route, fixed-scheduled transport services in low-demand areas. Objective: This paper discusses the welfare and distributional consequences of the ... -
We’re all in the same boat : A collective model of preserving and accessing nature-based opportunities
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
What does the brand tell us? – Sustainability and responsibility in a circular perspective
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Highlights • Provides a new model to assess responsibility in a circular perspective. • Shows a keener focus on informing about CSR issues during the past two years. • Shows that the weight of information is unevenly ...