Hvor stor betydning har elementer i "Retail Strategy" for konsumentens fornøydhet til et handlested? : en studie av handel i Bodø sentrum og på kjøpesenteret City Nord
Bachelor thesis
![Thumbnail](/nord-xmlui/bitstream/handle/11250/141164/Jensen.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/141164Utgivelsesdato
2012Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Vi har med utgangspunkt i elementer fra ”Retail Strategy” forsøkt å finne ut om hva som skaper fornøydhet til et handlested. Grunnen for at vi valgte å ha en slik problemstilling er fordi det er et tema som interesser oss og at vi selv jobber på et kjøpesenter i Bodø sentrum.
Vi har valgt å ta i bruk en kvantitativ metode hvor spørreundersøkelsen er vårt hovedfokus. I analysen vil resultatet av undersøkelsen bli presentert i form av sektordiagrammer og tabeller.
Våre funn er på bakgrunn av utvalgsstørrelsen ikke tilstrekkelig til å generalisere til populasjonen, men den gir indikasjoner på hvilke elementer som skaper fornøydhet til et handlested.
Beskrivelse
Studentarbeid i eksportmarkedsføring (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2012