Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAmundsen, Per
dc.date.accessioned2009-03-18T14:37:49Z
dc.date.issued2009-03-18T14:37:49Z
dc.identifier.isbn978-82-7569-182-6
dc.identifier.issn1503-5980
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145635
dc.description.abstractDenne artikkelen beskriver hvordan nyutdannede lærere opplever det å komme ut i sin første jobb i skolen. Jeg har i 2007-08 fulgt 2 lærere gjennom det første året i arbeid, vært tilstede i undervisningen og intervjuet lærerne 2 ganger. Jeg har også hatt samtaler med de erfarne lærerne som har fungert som veiledere for de nyutdannede. Det er også tatt med synspunkt fra nyutdannede samlet til veiledningsseminar høsten 2008. Ved siden av å beskrive nyutdannedes opplevelse av læreryrket søker artikkelen også å si noe om hvordan nyutdannede kunne tenkt seg gode veiledningsordninger i skolen. Artikkelen refererer også til annen forskning.en
dc.format.extent141323 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesFredrikkeen
dc.relation.ispartofseriesnr 2, 2009en
dc.subjectnyutdannedeen
dc.subjectlærereen
dc.subjectlæreryrketen
dc.subjectprofesjonen
dc.titleÅ være nyutdannet lærer, behovet for veiledning og organisering av veiledning i skolenen
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel