Browsing Fredrikke : organ for FoU-publikasjoner by Title
Now showing items 1-20 of 92
-
Argumenter for og erfaringer med fysisk aktivitet i skolen hver dag : en analyse av et utvalg relevant litteratur og prosjekter i og utenfor Nordland
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Hensikten med denne rapporten har vært å bringe fram argumentasjon relevant for innføring av daglig fysisk aktivitet i skolen, samt å skaffe en oversikt og analyse av gjennomførte prosjekt i Nordland relevant for innføring ... -
Arna Meisfjord - den første og eneste kvinne som rektor ved Høgskolen i Nesna
(Fredrikke;2015, nr 4, Research report, 2015-12-15)Lærerskolen i Nesna hadde sin oppstart som en privat skole i 1918, inntil den i 1924 fikk status som offentlig lærerskole. Det var teologen Ivar Hjellvik som kom til Nesna som prest, som så behovet for en lærerskole på ... -
Å være nyutdannet lærer, behovet for veiledning og organisering av veiledning i skolen
(Fredrikke, Research report, 2009-03-18)Denne artikkelen beskriver hvordan nyutdannede lærere opplever det å komme ut i sin første jobb i skolen. Jeg har i 2007-08 fulgt 2 lærere gjennom det første året i arbeid, vært tilstede i undervisningen og intervjuet ... -
Barn og unges digitale hverdag : lærere og lærerstudenter diskuterer overgrepsproblematikk i digitale medier
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Behov for kompetanseheving innenfor reiselivsnæringa på Helgeland
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Berit Ås - Kvinneuniversitetet og hersketeknikkenes mor
(Fredrikke;2015, nr 3, Research report, 2015-09-15)Kvinnesaksforkjemperen Berit Ås ble født 10. april 1928. Hun er en gründer som fortsatt har ideer, energi og vilje med motto om ”å stå på”. Som utdannet sosialpsykolog er hun mest kjent for kvinnen bak de fem hersketeknikkene ... -
Bruk av Moodle som læringssystem og et sosialt samspill mellom studenter
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Culture of Trust in ICT-aided Educational Interactions
(Fredrikke;2015, nr 2, Research report, 2015-02-13) -
Curriculumtenkning innen TIMSS : metodeutvikling
(Fredrikke;1/2007, Research report, 2007) -
Dannelsesperspektiver i lese- og skriveopplæringen og ansvarsfordeling som grunnlag for videre utviklingsperspektiver
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
Deltids allmennlærerutdanning : opplæringsboka som verktøy i praksisfeltet
(Fredrikke, Working paper, 2009-03-25) -
Deltids allmennlærerutdanning : opplæringsboka som verktøy i praksisfeltet
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-02) -
Deltids allmennlærerutdanning : opplæringsboka som verktøy i praksisfeltet
(Fredrikke, Working paper, 2008-11-24) -
Deltids allmennlærerutdanning : opplæringsboka som verktøy i praksisfeltet
(Fredrikke, Working paper, 2009-08-10) -
Deltids allmennlærerutdanning : opplæringsboka som verktøy i praksisfeltet (2.utg)
(Fredrikke, Working paper, 2008-11-24) -
Den mangelfulle konstruktivisme i studiet av miljøbevegelsen
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-02) -
Drama Nettverk : rapport fra samling på Nesna 20. - 23.oktober 2004
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Drøfting av sannhetsgehalten i TIMSS' tekstbokstudium. Hvilke resultater kan oppnås?
(Fredrikke;2010, nr 2, Research report, 2011-01-04) -
Education across borders : Towards e-Didactics of International Module in Socio-cultural Aspects of ICT
(Fredrikke;2011, nr 1, Research report, 2011-10-03)Articles presented in this issue address topics related the initiative Moodle for International Learning. Within this initiative Nesna University College launched international e-learning course ‘ICT in Society and Work ...