Studentveiledning med refleksjon. Gruppebasert veiledning i sykepleiestudenters spesialisthelsetjenestepraksis. Evalueringsrapport
dc.contributor.author | Evensen, Aud E. | |
dc.contributor.author | Torsvik, Malvin | |
dc.contributor.author | Hellesø, Nanna | |
dc.contributor.author | Brataas, Hildfrid V. | |
dc.date.accessioned | 2013-01-15T08:43:40Z | |
dc.date.available | 2013-01-15T08:43:40Z | |
dc.date.issued | 2013-01-15 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-574-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146022 | |
dc.description.abstract | Tradisjonelt har sykepleierutdanningen i HiNT, Levanger benyttet individuell praksisveiledning for bachelorstudentene. Denne prosjektrapporten omhandler utprøving av et opplegg for gruppeveiledning med refleksjon som er utviklet og prøvd ut for sykepleiestudenter i spesialisthelsetjenestepraksis. Felles opplæring for praksisveiledere og lærere skaper grunnlag for likeverdig samarbeid om veiledningen. Strukturert veiledning for studentgrupper krever kunnskap om veiledningsmetoden og ferdigheter i veiledning. To veiledere synes hensiktsmessig, dette fordi veiledningen krever oppmerksomhet og konsentrasjon mot alle deltakere i gruppen, kommunikasjonsprosessen og veiledningens innhold og faser. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | Studentveiledning | no_NO |
dc.subject | Refleksjon | no_NO |
dc.subject | sykepleie | no_NO |
dc.subject | praksis | no_NO |
dc.title | Studentveiledning med refleksjon. Gruppebasert veiledning i sykepleiestudenters spesialisthelsetjenestepraksis. Evalueringsrapport | no_NO |
dc.type | Working paper | no_NO |
dc.source.pagenumber | 22 s. | no_NO |