• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Publikasjonsserier (avsluttet)
  • Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT
  • Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag
  • View Item
  •   Home
  • Publikasjonsserier (avsluttet)
  • Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT
  • Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Å lære i lag: gruppebaserte praksisstudier med tett oppfølging er gull verdt! Evalueringsrapport fra prosjektet 'Ny praksismodell'

Aasen, Bjørg
Peer reviewed, Research report
Thumbnail
View/Open
HiNT-rapport nr 57 Bjørg Aasen.pdf (440.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/146205
Date
2009-03-16
Metadata
Show full item record
Collections
  • Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag [73]
Abstract
Denne rapporten omhandler utprøving og evaluering av en ny praksismodell for sykepleierstudenter i sykehus. Arbeidet ble organisert som et prosjekt over 2.5 år, og ble finansiert av samarbeidsmidler fra Høgskolen i Nord-Trøndelag avd. helsefag og Helse Nord-Trøndelag HF. Bakgrunnen for prosjektet var bl.a. at det er nedfelt i Strategiplan for Samarbeidsorganet mellom høgskolene i regionen og Helse Midt-Norge at det skal utvikles og utprøves nye praksismodeller for helsefaglige bachelorstudenter. Reduksjon av sengeantallet i sykehus samt en økning av polikliniske tjenester har pågått over flere år, og dette gir store utfordringer med tanke på kvaliteten på praksisstudiene og antallet praksisplasser. I tillegg var det viktig for høgskolen at praksisstudiene også skulle forankres bedre i det sosiokulturelle læringssyn som sykepleieutdanningen bygger på.
Series
Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag
57

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit