dc.contributor.author | Aasen, Bjørg | |
dc.date.accessioned | 2009-03-16T14:26:01Z | |
dc.date.issued | 2009-03-16T14:26:01Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-573-9 | |
dc.identifier.issn | 1504-7172 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146205 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten omhandler utprøving og evaluering av en ny praksismodell for sykepleierstudenter i sykehus. Arbeidet ble organisert som et prosjekt over 2.5 år, og ble finansiert av samarbeidsmidler fra Høgskolen i Nord-Trøndelag avd. helsefag og Helse Nord-Trøndelag HF. Bakgrunnen for prosjektet var bl.a. at det er nedfelt i Strategiplan for Samarbeidsorganet mellom høgskolene i regionen og Helse Midt-Norge at det skal utvikles og utprøves nye praksismodeller for helsefaglige bachelorstudenter. Reduksjon av sengeantallet i sykehus samt en økning av polikliniske tjenester har pågått over flere år, og dette gir store utfordringer med tanke på kvaliteten på praksisstudiene og antallet praksisplasser. I tillegg var det viktig for høgskolen at praksisstudiene også skulle forankres bedre i det sosiokulturelle læringssyn som sykepleieutdanningen bygger på. | en |
dc.format.extent | 451415 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag | en |
dc.relation.ispartofseries | 57 | en |
dc.subject | refleksjon | en |
dc.subject | veiledning | en |
dc.subject | praksisstudier | en |
dc.subject | praksismodeller | en |
dc.subject | basisgrupper | en |
dc.subject | supervision | en |
dc.subject | practical training | en |
dc.subject | reflexion | en |
dc.title | Å lære i lag: gruppebaserte praksisstudier med tett oppfølging er gull verdt! Evalueringsrapport fra prosjektet 'Ny praksismodell' | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.type | Research report | en |