Læring gir næring – næring gir læring? Gården som pedagogisk ressurs i Nord-Trøndelag: evalueringsrapport nr 1
Peer reviewed, Research report
Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/146273Utgivelsesdato
2004-05Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Gården som pedagogisk ressurs (GSPR) i Nord-Trøndelag er et pilotprosjekt som bygger på,
videreutvikler og lager regionale tilpasninger av erfaringene som ble gjort i eksempelsamlinga
”Gården som pedagogisk ressurs” innenfor prosjektet Levande skule ved Norges
landbrukshøgskole (NLH-Ås) (mer om dette i kap. 2.1). Sentrale intensjoner i prosjektet
Gården som pedagogisk ressurs i Nord-Trøndelag er å vise hvordan gården på ulike måter
kan brukes som læringsarena for elever i grunnskolen, og utvikle modeller for hvordan slike
gård-skolesamarbeid kan forankres i det kommunale forvaltningssystemet. I dette ligger også
spørsmålet om hvordan slike samarbeid kan bli inntekt for bøndene som deltar.