dc.contributor.author | Nergård, Tone | |
dc.contributor.author | Verstad, Berit | |
dc.date.accessioned | 2011-08-18T07:17:03Z | |
dc.date.available | 2011-08-18T07:17:03Z | |
dc.date.issued | 2004-05 | |
dc.identifier.isbn | 82-7456-356-5 | |
dc.identifier.issn | 1502-8186 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146273 | |
dc.description.abstract | Gården som pedagogisk ressurs (GSPR) i Nord-Trøndelag er et pilotprosjekt som bygger på,
videreutvikler og lager regionale tilpasninger av erfaringene som ble gjort i eksempelsamlinga
”Gården som pedagogisk ressurs” innenfor prosjektet Levande skule ved Norges
landbrukshøgskole (NLH-Ås) (mer om dette i kap. 2.1). Sentrale intensjoner i prosjektet
Gården som pedagogisk ressurs i Nord-Trøndelag er å vise hvordan gården på ulike måter
kan brukes som læringsarena for elever i grunnskolen, og utvikle modeller for hvordan slike
gård-skolesamarbeid kan forankres i det kommunale forvaltningssystemet. I dette ligger også
spørsmålet om hvordan slike samarbeid kan bli inntekt for bøndene som deltar. | en_US |
dc.description.sponsorship | Høgskolen i Nord-Trøndelag | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Nord-Trøndelag | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;16 | |
dc.subject | gården | en_US |
dc.subject | pedagogisk ressurs | en_US |
dc.subject | Nord-Trøndelag | en_US |
dc.title | Læring gir næring – næring gir læring? Gården som pedagogisk ressurs i Nord-Trøndelag: evalueringsrapport nr 1 | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 77 bl. | en_US |