Økonomisk og miljøvenleg køyremåte, vektlegging i opplæring og på førarprøve
Student paper, others

View/ Open
Date
2010-09-22Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidatoppgaver [128]
Abstract
Rapporten handlar om vektlegging av økonomisk og miljøvenleg køyremåte i opplæring og på førarprøven. Hensikta var å finne ut om det vert undervist og evaluert i samsvar med læreplanen frå 2005, der økonomisk og miljøvenleg køyremåte er eitt av 5 hovedmål, og eit av sju gjennomgåande tema. Statens vegvesen er i Nasjonal transportplan pålagt eit koordineringsansvar for miljø i trafikken. Som sensorar har vi då ei vesentleg rolle i dette arbeidet då det vi vektlegg i evalueringa til førerprøven, påverkar kva som vert vektlagt i undervisninga av nye bilførarar. Vi spurte sensorar, køyrelærarar og kandidatar, og fekk svar på i kva grad temaet var vektlagt i undervisning og evaluering, og i kva grad kandidataen hadde opplevd vektlegging av temaet i opplæringa. Vi fekk interessante svar. Vi hadde ei førforståing om at temaet ikkje var særleg vektlagt, men svara i undersøkinga viste at vi må revurdere vår oppfatning. Funna i undersøkinga viser at økonomisk og miljøvenleg køyremåte er vektlagt både av sensorar og køyrelærarar, og at dei fleste vektlegg dette meir no enn før 2005 då dagens læreplan vart sett i kraft.