• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNT
  • Kandidatoppgaver
  • View Item
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNT
  • Kandidatoppgaver
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tilfredsstiller trafikkskolene elevenes informasjonsbehov på hjemmesidene sine? Er det grunnlag for å anbefale bransjen noen forbedringspunkter?

Teigstad, Thomas
Student paper, others
Thumbnail
View/Open
kandidatoppgaven (1.463Mb)
vedlegg (3.134Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/146808
Date
2013-11-12
Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidatoppgaver [128]
Abstract
Oppgaven har som utgangspunkt å kartlegge trafikkskolenes hjemmesider/internettsider og vurdere om bransjen gir informasjon, tjenester og fagtilbud som kunder og myndigheter etterspør. Ut fra resultater i spørreundersøkelser med elever så kan det virke som om elevene er fornøyde med trafikkskolens informasjon via nettsidene. Imidlertid viser en av undersøkelsene at trafikkskolene i liten grad gir nødvendig informasjon eller tilbyr tjenester via internettsidene sine. Med andre ord fremstår det som om kommunikasjonen mellom kunde og trafikkskole fungerer på mer tradisjonelle måter og i liten grad har endret seg i takt med utviklingen ellers i samfunnet. Man kan med andre ord stille spørsmål om det er bransjen som tilpasser seg kundens behov eller om det er kunden som tilpasser seg bransjen? Oppgaven peker på at det er noe små forskjeller mellom by og land i hvilke grad trafikkskolene har utarbeidet internettsider. Muligens kan en av årsakene til dette være at større konkurranse bidrar til at trafikkskoler i sentrale strøk ser behovet for å gjøre sin bedrift synlig via hjemmesidene. I oppgavens siste del er det forsøkt påpekt noen forbedringspunkter som bransjen bør se nærmere på, samt at det er utarbeidet en hjemmeside med enkle eksempler på hvordan man med kan ta i bruk internettsiden som pedagogisk og administrativt verktøy. Det er åpenbart at trafikkskolen som en profesjonell aktør må forbedre sin informasjon til kundene. Forbrukervernet har i dag en sterk beskyttelse og bør derfor i større grad tas hensyn til i trafikkskolens daglige drift.
Series
Kandidatoppgave;2013

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit