Selvbestemmelse og autonomistøtte i skole og friluftsliv
dc.contributor.author | Kolstad, Tina | |
dc.date.accessioned | 2013-08-20T10:03:39Z | |
dc.date.available | 2013-08-20T10:03:39Z | |
dc.date.issued | 2013-08-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146941 | |
dc.description.abstract | Med utgangspunkt i selvbestemmelsesteorien (SDT) til Deci & Ryan (1985) i Deci & Ryan (2000) forsøker jeg å finne ut om det er forskjeller i motivasjonen hos barn og unge i en skolesituasjon med tilpasset opplæring kontra opphold i natur og friluftsliv. Resultatene i dette studiet indikerer at en autonomistøttende kontekst gir grunnlag for positive relasjoner til andre variabler, og underbygger teori som konkluderer med at SDT kan assosieres til positive fysiske, psykiske og sosiale utfall hos barn og unge. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.title | Selvbestemmelse og autonomistøtte i skole og friluftsliv | no_NO |
dc.title.alternative | Self-determination and autonomy support in school and outdoors | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 45 s. | no_NO |