• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Masteroppgaver i kroppsøvings- og idrettsvitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Masteroppgaver i kroppsøvings- og idrettsvitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forberedelse til å være kun delvis forberedt: - om læring av profesjonskunnskap for kroppsøvingslærerstudenter

Lundemo, Gunleif
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Gunleif Lundemo vår 2009.pdf (471.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/146960
Date
2009-06
Metadata
Show full item record
Collections
  • Masteroppgaver i kroppsøvings- og idrettsvitenskap [137]
Abstract
Denne oppgaven omhandler kroppsøvingsfaget som del av en fireårig allmennlærerutdanning. Det er foretatt kvalitative intervjuer med fire tidligere studenter med tilbakeblikk på det ene utdanningsåret i kroppsøving. Dette er nyutdannede lærere som er i sine første arbeidsår i skolen. De er intervjuet om nytten av utdanningsåret i forhold til nåværende arbeid som kroppsøvingslærer. To områder, som representerer hovedperspektiver i utdanningen, er gransket. Det ene er opplæringen av egenferdigheter i idrett og dans. Det andre er opplæringen i praktisk-metodiske kunnskaper. Studiet i kroppsøving omfattet 60 studiepoeng. This article is about Physical Education Teacher Education (PETE) programs at university colleges. There have been qualitative interviews of four former students while they look back at their one-year study in Physical Education. The teachers are in one of their first years as teachers, and have relatively little teaching experience. They are interviewed about how useful the study was for their job as a teacher in Physical Education. The focus is on two things, which represent main perspectives in the education. The first perspective is the students’ own skills in sports and dance. The second is the training of teaching methods. The study in Physical Education equals 60 credit points.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit