Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
Collections
Recent Submissions
-
Newly qualified teachers’ understandings of research-based teacher education practices - two cases from Finland and Norway
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Phagocytosis of live and dead Escherichia coli and Staphylococcus aureus in human whole blood is markedly reduced by combined inhibition of C5aR1 and CD14
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Møtets kompleksitet. Utforsking av tolkers profesjonsutøvelse basert på praksisfortellinger
(Master thesis, 2019) -
Soundpainting som musikalsk læringsverktøy i kulturskolen
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Samspill, improvisasjon og skapende arbeid, samt kommunikasjon med vekt på lytting og dialog, er viktige målområder i den nye «Rammeplan for kulturskolen: Mangfold og fordypning» (Norsk kulturskoleråd, 2016). Pedagogiske ... -
The effect of aerobic exercise on speed and accuracy task components in motor learning
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Acute exercise has an influence on human cognition, and both theoretical approaches and previous investigations suggest that the learning process can be facilitated. A distinction has been made however, between the ... -
The effect of pole length on physiological and perceptual responses during G3 roller ski skating on uphill terrain
(Journal article; Peer reviewed, 2019)The benefits of using longer than self-selected poles have been shown in double poling, but these potential benefits have not been examined in the gear 3 ski skating sub-technique (G3), during which the poling movement is ... -
Interpersonal and intrapersonal entrainment of self-paced tapping rate
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
iPad/PC som verktøy for skriveundervisning i norskfaget
(Master thesis, 2019) -
Norsklæreres erfaringer med gutter og lesing av skjønnlitteratur på mellomtrinnet
(Master thesis, 2019) -
«Hvilke erfaringer gjør lærere seg med bruk av iPad for å ivareta tilpasset opplæring?»
(Master thesis, 2019) -
Samarbeidslæring. En kvalitativ studie om hvordan lærere forstår, begrunner og anvender metoden
(Master thesis, 2019) -
Dysleksi om du vil eller ikke
(Master thesis, 2019)