dc.contributor.author | Moe, Gøril | |
dc.date.accessioned | 2013-09-04T10:56:33Z | |
dc.date.available | 2013-09-04T10:56:33Z | |
dc.date.issued | 2013-09-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147091 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne studien var å undersøke om fysiske egenskaper er en avgjørende/hoved
faktor for vurdering med tanke på karaktersetting i kroppsøving i norsk grunnskole. Og videre
om dette henger sammen med elevenes fødselsdato. Resultatet viser signifikante sammenhenger ved at en økning i samlet fysisk prestasjon også
gir en økning i oppnådd karakter. Det ble ikke funnet noen signifikante verdier i forhold til
relativ alderseffekt, selv om det var en nedgående tendens i favør av de første kvartalene | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.title | Sammenhengen mellom fysiske egenskaper og karaktersetting i kroppsøving. Er det en fordel å være ”større, sterkere, raskere” også ved vurdering i kroppsøving? | no_NO |
dc.title.alternative | The relationship between physical characteristics and attainment in physical education. Is there an advantage of being “bigger, stronger, faster” also in physical education assessment? | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 25 s. | no_NO |