dc.contributor.advisor | Loeng, Svein | |
dc.contributor.author | Robertsen, Rolf | |
dc.contributor.author | Haukeberg, Per | |
dc.date.accessioned | 2016-06-15T08:32:18Z | |
dc.date.available | 2016-06-15T08:32:18Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2392614 | |
dc.description.abstract | Alt i alt er høgskolen godt fornøyd med aktiviteten knyttet til bruk av simulatoren, men ser klart at det fortsatt er potensial til å utnytte den mer. Å drive FoU - arbeid for å optimalisere studentenes og kjøreelevenes læringsutbytte blir et viktig satsingsområde fremover. Et annet aspekt er å motivere studentene til i større grad gjøre bruk av simulatoren i studiehverdagen. Et av hovedargumentene fra studentenes side er at bruk av simulator ikke er vanlig i føreropplæringen i Norge, og de har vansker med å umiddelbart se hvilke fordeler et slikt verktøy kan gi både for dem selv og kjøreelevene.
De gjennomførte prosjektene og den bevisste bruken av simulator i vår undervisning har etter vår mening vist at det ligger et potensiale i å anvende simulator i visse deler av opplæringen. Resultatene tyder blant annet på at elevenes læringsutbytte i mørkekjøring blir minst like godt i kjøresimulator som ved den tradisjonelle opplæringen. Den egner seg også godt til opplæring i trinn 2 i vår føreropplæring, men det må gjøres en god del utviklingsarbeid når det gjelder læringsscenariene dersom simulatorøvingen skal gi et godt læringsutbytte i trinn 3 og 4. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Nord-Trøndelag | nb_NO |
dc.subject | kjøresimulator | nb_NO |
dc.subject | trafikklærerutdanning | nb_NO |
dc.subject | simulator | nb_NO |
dc.title | Bruk av kjøresimulatoren ved HiNT, Avdeling for trafikklærerutdanning: praktisk anvendelse av kjøresimulatoren i trafikklærerutdanning og FoU – aktiviteter | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 13 s. | nb_NO |