Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) på emneord "helsefag"
Viser treff 1-8 av 8
-
Bruk av Sim-Man i bachelor-utdanningen i farmasi
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;254, Working paper, 2013-06-25)Simulering som læringsmetode blir tatt i bruk på flere fagområder. Simulering er å etterligne en virkelig situasjon ved hjelp av for eksempel en dukke. På Høgskolen i Nord Trøndelag (HiNT) avdeling for helsefag Namsos, ... -
Etterutdanningsnettverket i Namdal: visjon og virkelighet
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2009-11-24)Etter 10 år som et forsøk/prosjekt har EiNa endelig fått sin permanente organisering gjennom en partnerskapsavtale. EiNa-partnerskapet har nå medlemmer som dekker det meste av helseog sosialtjenestene i Namdalen. I tillegg ... -
Felles undervisning ved helsefagavdelingen i Namsos i perioden 2001 - 2012
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;91, Peer reviewed; Research report, 2013-12-19)Hensikten med dette prosjektet er å beskrive og vurdere gjennomførte Møtepunkt med innhold fra felles fagplan mellom bachelorutdanningene i vernepleie, farmasi og sykepleie ved HiNT, sett fra både studentenes og fagansattes ... -
Hospitering: et pilotprosjekt ved helsefagavdelingen
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;241, Working paper, 2012-01-30)Rapporten bygger på en antakelse om at fagansatte i alle deler av helsefagavdelingen ønsker en mulighet for å hospitere innenfor sine aktuelle fagområder, og at det kan være ulike behov som ligger tilgrunn. Det kan være ... -
I simuleringsenheten lærer bachelorstudentene legemiddelbruk: et tverrprofesjonelt samarbeid mellom farmasi- og sykepleieutdanningen
(Peer reviewed; Research report, 2013-12-19)Prosjektet «I simuleringsenheten lærer bachelorstudentene legemiddel bruk – et tverrprofesjonelt samarbeid mellom farmasi- og sykepleieutdanningen», er på mange måter banebrytende, i alle fall for Høgskolen i Nord-Trøndelag. ... -
Rapport fra pilotprosjektet «Magedans for store damer» : - en kvalitativ studie om kropp og bevegelse
(Fredrikke;2015, nr 1, Research report, 2015-01-29)Bakgrunn og hensikt: Overvekt er et stadig større problem i Norge. Å være i bevegelse er viktig for oss alle, uansett form og størrelse. Helsemyndighetene peker på betydningen av begge deler, og sier også at det er behov ... -
Undervisningsopplegg med oppmerksomhet mot egen og andres kropper - magedans ved videreutdanning rettet inn mot seksualitet, seksuelle overgrep og misbruk : rapport om prosjektet
(Fredrikke;2014, nr 2, Research report, 2014-10-14)Undervisningsopplegget har vært gjennomført på to kull ved Videreutdanning rettet inn mot seksualitet, seksuelle overgrep og misbruk. Oppmerksomheten er rettet inn mot egen og andres kropper ved hjelp av bevegelse. Magedansen ... -
Veiledning – hva er nå det? En guide for studenter i forhold til å bruke veiledning som læringsarena
(Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2007-06-01)I utvikling av kunnskap innenfor de tre områdene: teoretisk kunnskap, yrkesspesifikke ferdigheter og personlig kompetanse har veiledning en sentral plass. Veiledningen kan skje både individuelt og i gruppe og den foregår ...