Browsing Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNe by Title
Now showing items 77-96 of 117
-
Om styrking av samisk språk og identitet med vekt på Helgeland og Västerbotten : rapport fra seminar i Hattfjelldal 26. og 27. januar 2011
(Fredrikke;2011, nr 2, Research report, 2011-09-21) -
Om styrking av samisk språk og identitet med vekt på Helgeland og Västerbotten : rapport fra seminar i Hattfjelldal 27. og 28. januar 2010
(Fredrikke;2010, nr 1, Conference object, 2010-06-10) -
Om styrking av samisk språk og identitet med vekt på Helgeland og Västerbotten : rapport fra seminar i Hattfjelldal 27.-28.januar 2005
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
På den åttende dag : en reise i en lærers erfaringer
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
På full fart videre : festskrift til dosent, dr.art. Harald Nilsen
(Høgskolen i Nesnas skriftserie;74, Others, 2010-04-22) -
Praksiskvalitet i allmennlærerutdanningen : en studie av adopsjonspraksis ved Høgskolen i Nesna
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Studies in Norway and some other western countries show that teachers are less satisfied with their education, particularly in view of claims and challenges they meet in schools after finishing their education. These ... -
Praksisorientert lærerutdanning : presentasjon og evaluering av Dalu 2003 (rapport 1 og 2)
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Prosessen bak det å ta i bruk mappe som pedagogikk og vurderingsform
(Fredrikke, Research report, 2009-06-02) -
Prosjekt KALS - 10. årstrinn
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-07-08)Prosjekt KALS - 10. årstrinn har som hovedmål å utvikle en kartleggingsprøve for å finne lese- og skriveferdighetene hos elevene på 10. årstrinn. Prosjektet består av fire delprosjekter. Denne delrapporten beskriver ... -
Prosjekt KALS : utprøving og standardisering av KALS-prøven for 9. og 10. trinn ; delrapport 2
(Høgskolen i Nesnas skriftserie;75, Research report, 2012-10-08)Hovedmålet med delprosjekt 2 var hvordan vi kunne standardisere KALS-prøven slik at den kan brukes for å screene lese- og skriveferdighetene hos alle elevene på 9. og 10. trinn. Samtidig var målet å vurdere om denne prøven ... -
Psykologisk subdeprivasjon hos barn i tidlige leveår og konsekvenser for den semantiske og fonologiske språkutviklingen
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
PVG-delprosjekt 4. Pedagogisk-psykologisk tjeneste på nett : hovedrapport
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-10-27)Kan en gjøre PP-tjenesten enda mer tilgjengelig for skolene? Dette ønsker vi nå å finne ut gjennom et prosjekt som innebærer utprøving av pedagogisk-psykologisk veiledning via dataplattform ”It’s learning” ved to prosjektskoler ... -
Rapport fra pilotprosjektet «Magedans for store damer» : - en kvalitativ studie om kropp og bevegelse
(Fredrikke;2015, nr 1, Research report, 2015-01-29)Bakgrunn og hensikt: Overvekt er et stadig større problem i Norge. Å være i bevegelse er viktig for oss alle, uansett form og størrelse. Helsemyndighetene peker på betydningen av begge deler, og sier også at det er behov ... -
RedBull NonStop 2002 : utveckling av ett web-baserat resultatrapporteringssystem för en 24 timmars mountainbike tävling
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Responsgrupper : en studie av elevrespons og gruppekultur - norsk i 10.klasse våren 2003 Korgen sentralskole
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Sammen om formidling : Høgskolen i Bodø og Høgskolen i Nesna fellesarrangementer under Forskningsdagene 2007, Mo i Rana
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-03) -
Samspill med fokus på barneperspektivet : studentoppgaver fra studiet Småbarnspedagogikk 2006-2007
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-17) -
Samspillets betydning for den semantiske og fonologiske språkutviklingen i tidlige leveår
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
The School Reform - 2006: Knowledge Promotion : A critical view
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
"Se tennene!" : barnetegning - en skatt og et slags spor : en sosiokulturell analyse av barns tegneprosesser i barnehagen
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29)