Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNe på utgivelsesdato
Viser treff 21-40 av 117
-
Lese og skrive og regne er gøy... : arbeid med begynneropplæring i lærerutdanningene ved Høgskolen i Nesna 2003-2007
(Fredrikke, Working paper, 2008-11-06) -
Dannelsesperspektiver i lese- og skriveopplæringen og ansvarsfordeling som grunnlag for videre utviklingsperspektiver
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
Grotting i skolen: tre grotter i "Ørnflåget" i Nesna - ferdsel, muligheter og faglig tilnærming
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
Language learning - additional learning - learning environment - teachers's role : classroom studies in Czech Republic and Poland
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
På den åttende dag : en reise i en lærers erfaringer
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
The School Reform - 2006: Knowledge Promotion : A critical view
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Evaluering av Lesefokus - lese-opplæring ved Selfors barneskole
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
IKT-basert norskundervisning i utlandet
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Prosjektet ”IKT-basert norskundervisning i utlandet” ble ved juletider 2002 innvilget støtte av Utenriksdepartementet under den såkalte Handlingsplanen for søkerlandene til EU, og de fire partnerne i prosjektet var ... -
Drama Nettverk : rapport fra samling på Nesna 20. - 23.oktober 2004
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Slik vi ser det : hva synes studenter om sin egen IKT-kompetanse etter avsluttet allmennlærerutdanning?
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Forskjellighet og likeverdighet : en dekonstruktiv lesning av kunnskap og utdanning i den fådelte skolen
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Små skoler i små samfunn : å studere utdanning og læring i kontekst
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Praksiskvalitet i allmennlærerutdanningen : en studie av adopsjonspraksis ved Høgskolen i Nesna
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Studies in Norway and some other western countries show that teachers are less satisfied with their education, particularly in view of claims and challenges they meet in schools after finishing their education. These ... -
Bruk av Moodle som læringssystem og et sosialt samspill mellom studenter
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Veiledning av nyutdannede lærere på Helgeland : nyutdannede lærere - halvfabrikata eller ferdigvare?
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Om styrking av samisk språk og identitet med vekt på Helgeland og Västerbotten : rapport fra seminar i Hattfjelldal
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Psykologisk subdeprivasjon hos barn i tidlige leveår og konsekvenser for den semantiske og fonologiske språkutviklingen
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Argumenter for og erfaringer med fysisk aktivitet i skolen hver dag : en analyse av et utvalg relevant litteratur og prosjekter i og utenfor Nordland
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Hensikten med denne rapporten har vært å bringe fram argumentasjon relevant for innføring av daglig fysisk aktivitet i skolen, samt å skaffe en oversikt og analyse av gjennomførte prosjekt i Nordland relevant for innføring ... -
Deltids allmennlærerutdanning : opplæringsboka som verktøy i praksisfeltet
(Fredrikke, Working paper, 2008-11-24)