Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNe på utgivelsesdato
Viser treff 41-60 av 117
-
Barn og unges digitale hverdag : lærere og lærerstudenter diskuterer overgrepsproblematikk i digitale medier
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
News og BitTorrent som verktøy for formidling av overgrepsmateriale : studentrapporter fra prosjektet Gå inn i din tid, 1.år bachelor informatikk, HiNe
(Fredrikke, Student paper, others, 2008-11-24) -
Learning Management System og foreleserens opplevelse av jobbytelse
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Samspillets betydning for den semantiske og fonologiske språkutviklingen i tidlige leveår
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Praksisorientert lærerutdanning : presentasjon og evaluering av Dalu 2003 (rapport 1 og 2)
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Kjønnsrelatert mobbing i skolen : utfordringar for lærarprofesjonen
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Deltids allmennlærerutdanning : opplæringsboka som verktøy i praksisfeltet (2.utg)
(Fredrikke, Working paper, 2008-11-24) -
Om styrking av samisk språk og identitet med vekt på Helgeland og Västerbotten : rapport fra seminar i Hattfjelldal 27.-28.januar 2005
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Norsk som minoritetsspråk : i historisk- og læringsperspektiv
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Sosialt utviklende og lærende prosesser i små og større læringsmiljøer
(Fredrikke, Research report, 2008-12-09)Artikkelen bygger på et forskningsprosjekt rettet mot oppvekst og læring i grissgrendte områder. Mer presist er det fokus på hvordan sosialisering, sosial læring og utvikling av sosial kyndighet foregår i skoleområder ... -
Medienes makt og rolle. Hva kan vi lære av miljødebatten i Norge? : foredrag ved forskningsdagene 26. september 2008
(Fredrikke, Conference object, 2008-12-11) -
Morsmålslærere for minoritetsspråklige elever har ordet
(Fredrikke, Research report, 2009-03-15)Den norske grunnskolen har blitt en flerspråklig arena. Det å lære de nye innvandrergruppene å tale, lese og skrive norsk er blitt en sentral utfordring for skolen, for kunnskap i norsk språk er den viktigste forutsetning ... -
Å være nyutdannet lærer, behovet for veiledning og organisering av veiledning i skolen
(Fredrikke, Research report, 2009-03-18)Denne artikkelen beskriver hvordan nyutdannede lærere opplever det å komme ut i sin første jobb i skolen. Jeg har i 2007-08 fulgt 2 lærere gjennom det første året i arbeid, vært tilstede i undervisningen og intervjuet ... -
Utvikling av en praksisrettet læreutdanning
(Fredrikke, Working paper, 2009-03-18)Denne artikkelen søker å belyse muligheter for utvikling av en praksisrettet lærerutdanning på bakgrunn av erfaringer fra arbeid innenfor programmet ”Veiledning av nyutdannede lærere” og annen tilgrensende kunnskap. Jeg ... -
Internett som verktøy for formidling av overgrepsbilder : studentrapporter fra 1.år IT bachelor
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Evaluering Aktiv Oppvekst - Nordlandsprosjektet
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24)Aktiv oppvekst – Nordlandsprosjektet har tatt sikte på å bidra til mer og bedre allsidig fysisk og idrettslig aktivitet i skolehverdagen. Denne rapporten presenterer evaluering av de tiltak som er gjennomført og av prosjektet ... -
Etterutdanning i motorikk, dans og uteskole - endres praksis?
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24)En undersøkelse i grunnskoler (Jacobsen mfl. 2001) viste blant annet at lærere ikke var tilfreds med kurs i sansemotorikk, dans og friluftsliv. Dette dannet utgangspunkt for dette prosjektet. Det ble gjennomført kurs i ... -
Utkantskolen - en nettverksskole : evaluering av et prosjekt om desentralisert videregående opplæring i Nordland fylke
(Høgskolen i Nesna skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Multimedia og IKT i undervisningen
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Improving Adult Learning
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24)Three institutions for adult teaching, Kaunas Region Educational Centre, Lithuania, EURO Training, vocational Center, Greece, and Nesna University College, Norway have since 2002 been working together on the project “The ...