Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT på tittel
Viser treff 200-219 av 287
-
Ole Konrad Ribsskog (1865-1941): Oppvekst, lærerskole og de første erfaringene som lærer
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;73, Peer reviewed; Research report, 2011-03-31)Dette arbeidet er første del av et større arbeid om læreren, organisatoren og skolepolitikeren Ole Konrad Ribsskog fra Flatanger i Nord-Trøndelag. Dette arbeidet omhandler Ribsskogs oppvekst, seminarutdanning og de første ... -
Ole Konrad Ribsskog: årene i Trondheim (1893-1941)
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;75, Peer reviewed; Research report, 2011-09-01)Dette arbeidet omfatter Ole Konrad Ribsskogs periode som lærer, administrator og skolepolitiker i Trondheim perioden 1893 til 1941. -
Om å lære gjennom tekstskaping og gjennom å gi og få respons
(Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2006-11)Dette kompendiet konsentrerer seg i første rekke om å skrive og om å gi og bruke respons som aktivt hjelpemiddel i læringsprosessen / kunnskapsproduskjonen. -
Optimal produksjon av kalv. 2. utg.
(Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2009-10-20)Kompendiet er utarbeidet for husdyrstudenter på Høgskolen i Nord-Trøndelag. Vi har arbeidet parallelt med dette kompendium og utvikling av en informasjonsdatabase God drift i forbindelse med DRØFT-prosjektet i TINE. ... -
Ornitologisk rapport fra Eidsbotn og Levangersundet, med bestandsendringer fra 1996 til 2015
(Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;179, Others, 2015-12-16)Forrige omfattende telling av fugl i Ramsarområdet Eidsbotn ble gjennomført i 1995-1996. På grunn av at naturen endres over tid, og foreliggende planer om å utnytte Eidsbotn og nære landområder til ulike menneskelige ... -
Palliasjon i rurale strøk: lindrende omsorg for eldre kreftpasienter som bor hjemme. En systematisk litteraturstudie
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;88, Peer reviewed; Research report, 2013-03-04)Det finnes generelt lite kunnskap om eldre med kreft, og spesielt når kreften når et avansert stadium og krever palliativ tilnærming. Samtidig som det kan forventes at geografiske helseulikheter vil øke i takt med en økende ... -
Planteanatomi og plantefysiologi. Revidert utgave
(Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2009-08-31)Plantefysiologi er læren om plantenes funksjon, planteanatomi er læren om plantenes struktur. Siden struktur og funksjon henger nøye sammen, kommer dette kurset til å omfatte litt av begge deler. Stort sett kommer vi til ... -
Plantevekst og engdyrking: HUS107 Fôrmidler. Dyrking og konservering
(Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2005-09)Mye av dette kompendiet er blitt utarbeidd som forelesninger og anna undervisningsmateriell innafor faget HUS105 Fôrdyrking (5 studiepoeng) i løpet av 2004 og vårsemesteret 2005. Dette faget har fram til nå inngått som ... -
Playful teasing in liminal space: a critical view on organizational improvisation
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Research report; Peer reviewed, 2008-02-15)The article demonstrates how the most frequent rationales for the application of improvisation in professional practice fall into three categories. It is an attempt to show that these categories are valid for work ... -
Praksis og utdanning hånd i hånd
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;101, Research report, 2014-11-19)Rapporten bygger på samarbeidsprosjektet "Praksis og utdanning hånd i hånd, med simuleringsenheten som læringsarena", og presenterer resultatene fra fagsamlinger for helsepersonell i Namdalen og bachelorutdanningen i ... -
Problembasert læring (PBL): evaluering av sju PBL-perioder ved allmennlærerutdanningen, Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) i tidsrommet 1998-2001
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;203, Peer reviewed; Working paper, 2006-02)Denne rapporten ser nærmere på gjennomføringen av sju perioder med problembasert læring (PBL) ved Allmennlærerutdanningen, Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) i tidsrommet 1998-2001. Rapporten tar for seg hver enkelt av ... -
Programevaluering av sosiologi ved Høgskolen i Nord-Trøndelag: årsenhet og bachelorgradsstudium i sosiologi
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2007-06-04) -
Psykisk sykdom kan ha konsekvenser for foreldrefunksjonen og barnas situasjon: intervensjonsmuligheter
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;257, Working paper, 2013-08-21)I denne studien forsøker vi å si noe om hvilke konsekvenser psykisk sykdom hos foreldre kan ha for barna. Det blir forsøkt forklart ut i fra Lazarus stress- mestringsteori. Avslutningsvis presenteres Barnas Time (BT) som ... -
Rapportskriving: arbeidsprosess, faser og resultat
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;247, Working paper, 2012-06-25)Senter for omsorgsforskning Midt-Norge har som mål å bidra til at flere formidler erfaringskunnskap og andre resultater fra prosjekter. Dette notatet beskriver et eksempel på hvordan man kan bygge opp en prosjektrapport ... -
Regional reform : will democracy benefit?
(Arbeidsnotat, Working paper, 2006-12) -
Regulering av Levanger havn og konsekvenser for deler av det biologiske mangfoldet
(Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Others, 2009-09-29)Levanger havn består av fyllmasser, og avsluttes mot sjøen og Levangerelva med store steiner. Det er planer om utvidelse av havna med mer utfylling utover sjøen, samt at landområdene vil bearbeides til vei, plen og ... -
Rekker og transformer
(Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2007-03-23) -
Restaurering av kulturlandskapet på Skaget, Tautra, og effekter på fugl
(Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag;122, Others, 2010-09-28)Aktiv skjøtsel av vernede områder blir stadig viktigere for forvaltningen etter hvert som en del av disse områdene gror igjen. De kvaliteter området ble fredet for kan avta, og tiltak blir da nødvendig for å beholde de ... -
Resultater og erfaringer etter bruk av Distance-metoden ved hønsefugltakseringer i Midt-Norge
(Utredning / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Others, 2009-05-13)I denne utredningen presenterer vi noen av hovedresultatene og erfaringene fra det takseringsarbeidet på lirype og skogsfugl, som vi ved Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) har utført i samarbeid med et 30-talls rettighetshavere ... -
Revisiting Ernst Cassirer`s Symbolic Forms
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Research report; Peer reviewed, 2008-01-31)