• Bruk av Sim-Man i bachelor-utdanningen i farmasi 

      Nilsen, Marianne K.; Wiik, Guri Bitnes (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;254, Working paper, 2013-06-25)
      Simulering som læringsmetode blir tatt i bruk på flere fagområder. Simulering er å etterligne en virkelig situasjon ved hjelp av for eksempel en dukke. På Høgskolen i Nord Trøndelag (HiNT) avdeling for helsefag Namsos, ...
    • I simuleringsenheten lærer bachelorstudentene legemiddelbruk: et tverrprofesjonelt samarbeid mellom farmasi- og sykepleieutdanningen 

      Wiik, Guri Bitnes; Nilsen, Marianne Kollerøs (Peer reviewed; Research report, 2013-12-19)
      Prosjektet «I simuleringsenheten lærer bachelorstudentene legemiddel bruk – et tverrprofesjonelt samarbeid mellom farmasi- og sykepleieutdanningen», er på mange måter banebrytende, i alle fall for Høgskolen i Nord-Trøndelag. ...
    • Med simuleringsenheten som aktiv læringsarena for sykepleiestudentene: læringsutbyttene er målet - pedagogikken er verktøyet 

      Wiik, Guri Bitnes; Omli, Ragnhild (Rapport / Høgskolen i Nord_Trøndelag;103, Peer reviewed; Research report, 2015-07-01)
      Helsefagutdanningen i Nord-Trøndelag (HiNT) består av to campuser; Namsos og Levanger. Siden 2008 er avansert simuleringsdukke brukt som pedagogisk metode til sykepleiestudentene ved campus Namsos. l 2011 ble simulering ...
    • Praksis og utdanning hånd i hånd 

      Wiik, Guri Bitnes; Omli, Ragnhild (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;101, Research report, 2014-11-19)
      Rapporten bygger på samarbeidsprosjektet "Praksis og utdanning hånd i hånd, med simuleringsenheten som læringsarena", og presenterer resultatene fra fagsamlinger for helsepersonell i Namdalen og bachelorutdanningen i ...