• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Publikasjonsserier (avsluttet)
  • Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT
  • Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag
  • View Item
  •   Home
  • Publikasjonsserier (avsluttet)
  • Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT
  • Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Med simuleringsenheten som aktiv læringsarena for sykepleiestudentene: læringsutbyttene er målet - pedagogikken er verktøyet

Wiik, Guri Bitnes; Omli, Ragnhild
Peer reviewed, Research report
Thumbnail
View/Open
Rapport103.pdf (11.71Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/286174
Date
2015-07-01
Metadata
Show full item record
Collections
  • Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag [73]
Abstract
Helsefagutdanningen i Nord-Trøndelag (HiNT) består av to campuser; Namsos og Levanger. Siden

2008 er avansert simuleringsdukke brukt som pedagogisk metode til sykepleiestudentene ved

campus Namsos. l 2011 ble simulering implementert i undervisningen, bachelorutdanningen i

sykepleie, begge campuser- også kalt Temauker med simulering.

Å utdanne klinisk kompetente sykepleiere krever fokus både på teoretisk kunnskap og kliniske

ferdigheter. Denne rapporten beskriver og diskuterer anvendelse og resultat av pedagogiske

metoder i Temauker med simulering for bachelorstudenter i sykepleie. l tillegg ønsker en å

dokumentere prosessen med å integrere simulering som pedagogisk verktøy i sykepleieutdanningen.

l tidsperioden 2008-2013 har rundt 520 sykepleiestudenter deltatt i simulering.

Health education in Nord-Trøndelag University College (HiNT) consists of two campuses located in

Namsos and Levanger. Since 2008, advanced simulation has been used as a pedagogical method in

teaching nursing students at campus Namsos. In 2011 the «Theme Weeks of simulation» was

implemented in nursing bachelor degree education at both campuses . To educate clinically

competent nurses requires focus on both theoretical knowledge and clinical skills. This report

describes and discuss the application and profit of teaching methods in the Theme Weeks of

simulation for undergraduates in nursing. In addition, participants where invited to evaluate the

process of integrating simulation as educational tools in nursing education. In the period 2008-2013,

around 520 nursing students participated in simulation.
Series
Rapport / Høgskolen i Nord_Trøndelag;103

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit