Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Anita
dc.contributor.authorØrjasæter, Kristin
dc.date.accessioned2019-11-18T14:03:16Z
dc.date.available2019-11-18T14:03:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2629119
dc.description.abstractRapporten beskriver forståelser, erfaringer og vurderinger av foreldrestøttende tiltak ved grunnskolene i Nye Namsos kommune. Empirisk bygger studien på fem fokusgruppeintervju med foreldre, helsesykepleiere, kontaktlærer og andre ansatte i skolen. Til sammen 28 deltakere. Funnene viser at det ikke er en klar og felles forståelse av hva foreldrestøttende tiltak er. Det beskrives et mangfold av tiltak. Tilbudet til foreldrene varierer derfor mellom kommunene og skolene, men også innad ved den enkelte skole. I studien kommer det frem at mange har høye forventninger til foreldrerollen og at behovet for foreldrestøtte er økende. Det er mulig å forbedre dagens praksis knyttet til foreldrestøttende tiltak i Nye Namsos. For å lykkes vil det være viktig å etterstrebe likeverdige tilbud, økt tverrfaglig samarbeid og økt forebyggende innsats for elever i grunnskolen og deres foreldre.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNord universitetnb_NO
dc.relation.ispartofseriesFoU-rapport / Nord universitet;48
dc.subjectforeldrestøttende tiltaknb_NO
dc.subjectforeldrerollenb_NO
dc.subjectgrunnskolenb_NO
dc.subjecthelsesykepleierenb_NO
dc.subjectkontaktlærerenb_NO
dc.subjectmiljøterapeuternb_NO
dc.subjecttverrfaglig samarbeidnb_NO
dc.subjectfolkehelsenb_NO
dc.titleForeldrestøttende arbeid i Nye Namsos : delrapport 2 : kartleggingnb_NO
dc.typeOthersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800nb_NO
dc.source.pagenumber58nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel