Blar i Nord Open Research Archive på tittel
Viser treff 6865-6884 av 9559
-
Praksis og utdanning hånd i hånd
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;101, Research report, 2014-11-19)Rapporten bygger på samarbeidsprosjektet "Praksis og utdanning hånd i hånd, med simuleringsenheten som læringsarena", og presenterer resultatene fra fagsamlinger for helsepersonell i Namdalen og bachelorutdanningen i ... -
Praksisfeltet som læringsarena - for hvem? Hva kan vi som faglærere lære av studenters refleksjoner etter GLSM-praksis?
(Journal article; Peer reviewed, 2007)I forbindelse med gjennomføringen av GLSM-faget ved Høgskolen i Nesna (HiNe), høsten 2005, kom prosjektet "Styrking av praksis i lærerutdanninga" i stand. Studenter, øvingslærere, faglærere og prosjektledelse fikk kurs ... -
Praksiskvalitet i allmennlærerutdanningen : en studie av adopsjonspraksis ved Høgskolen i Nesna
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24)Studies in Norway and some other western countries show that teachers are less satisfied with their education, particularly in view of claims and challenges they meet in schools after finishing their education. These ... -
Praksisorientert lærerutdanning : presentasjon og evaluering av Dalu 2003 (rapport 1 og 2)
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Praktisering av medborgerskap. En studie av hverdagslivet til familier som lever med demens
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Praktiske arbeidsformer i norsk på ungdomstrinnet . En studie med utgangspunkt i ungdomstrinnsmeldinga
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 31, Doctoral thesis, 2019) -
Praktiske eksempler på estetiske lærerprosesser
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Tre tilnærminger til estetiske læreprosesser gjennom eksperimenter med dramaturgi og ulike dramaturgiske modeller i undervisning og læring. Forsøkene le gjennomført i fagene matematikk, naturfag og samfunnsfag/RLE -
Praktiske forsøk i naturfag. Begrepsinnlæring og kognitiv forståelse hos elevene
(Bachelor thesis, 2013-08-19) -
Praxeological dialogues from within, handling tensions in dialogical praxis-oriented action research
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper addresses the need to develop concepts and terminology more and better adjusted to knowledge production with and from within practices, and help handle tensions between research and practice in Dialogical Praxis- ... -
Pre-school mathematics in Norway in theory and practice
(Master thesis, 2020) -
Pre-service teachers’ digital experiences through digital pedagogical practices in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Pre-zygotic isolation in the macroalgal genus Fucus from four contact zones spanning 100-10 000 years : a tale of reinforcement?
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
The precarity of patient participation - a qualitative interview study of experiences from the acute stroke and rehabilitation journey
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Preceptorship of clinical learning in nursing homes - A qualitative study of influences of an interprofessional team intervention
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Precipitation effects on grassland plant performance are lessened by hay harvest
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Predicating the Credit Spread Differnce Between Nordic and European High-Yield
(Master thesis, 2022) -
Predicting fish community responses to environmental policy targets
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The European Union adopted the Water Framework Directive (WFD) in the year 2000 to tackle the rapid degradation of freshwater systems. However, biological, hydromorphological, and physico-chemical water quality targets are ...