Browsing Handelshøgskolen (HHN) by Subject "marketing"
Now showing items 21-40 of 102
-
Du store verden så liten den har blitt : en undersøkelse av hvordan Handelshøyskolen i Bodø har lykkes med sin internasjonaliseringsprosess
(Master thesis, 2008)Vi lever i en verden som er veldig globalisert og hvor internasjonalisering er blitt hverdagslig for enhver bedrift. Det finnes mange måter for en bedrift å være internasjonal, det kan være at de har etablert filialer og ... -
Effektivisering av salgsorganisasjoner : et norsk perspektiv
(Master thesis, 2012)Problemstillingen som danner grunnlaget for vår masteroppgave er: "Hvilke faktorer er viktigst for å effektivisere norske salgsorganisasjoner?" Formål - Hensikten med denne oppgaven er å identifisere sentrale drivere av ... -
Empirical study of the antecedents of job satisfaction in Nigerian banks
(Master thesis, 2014) -
En kvantitativ analyse av tilfredshet i banknæringen
(Master thesis, 2022) -
En studie av Helgelandskysten som internasjonal turistdestinasjon
(Master thesis, 2011) -
Environmental determinants of multinational companies in Nepal: a case of KFC and Pizza Hut
(Master thesis, 2015) -
Export barriers to internationalization. An investigation on Nepalese handmade paper industries
(Master thesis, 2015) -
Factors influencing online purchase intention: a context on young Nepalese consumers
(Master thesis, 2021) -
Franchising system in Ghana : merits and demerits to the franchisee
(Master thesis, 2008)This thesis pertains to franchising in Ghana. It seeks to provide the information on the stage of franchising in the economy, like a product life cycle, which goes through different stages. It is a descriptive case study ... -
Gjenkjøp, og elementer som påvirker en bedrifts arbeid med gjenkjøp
(Master thesis, 2007)Vi har i denne oppgaven tatt for oss temaet gjenkjøp, og elementer som kan påvirke norske bedrifters arbeid med gjenkjøpsprosjekter. Med de mulighetene gjenkjøp fører med seg fant vi det veldig interessant å undersøke ... -
The Global Farmed Salmon Market - Industrial Structure and the Firms´ Strategies
(Master thesis, 2020) -
Global kompetanse : en studie av fire eksportbedrifters erfaringer med global kompetanse
(Master thesis, 2011) -
Green or Elaborate Scheme? A Content Analysis of Greenwashing in Norwegian Magazines
(Master thesis, 2022) -
Hvilke eksterne barrierer møter norske bedrifter ved eksport?
(Master thesis, 2015) -
Hvilke faktorer påvirker tyske turisters bruk av internett som informasjonskilde?
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven er avslutningen på en hovedstudie i profileringen International Business and Marketing. Oppgaven omhandler bruk av informasjonskilder med et hovedfokus på internett, og hva som påvirker bruken av denne ... -
Hvilke likheter og forskjeller er det mellom amerikansk og norsk reklame : en innholdsanalyse av magasin reklame
(Master thesis, 2009)Denne forskningsoppgaven analyserer følgende problemstilling: Hvilke likheter og forskjeller er det mellom amerikansk og norsk reklame i magasin? Den teoretiske delen tar utgangspunkt i Hofstedes fem dimensjoner av ... -
Hvordan påvirker demografi europeiske turisters informasjonssøk?
(Master thesis, 2012)Intensjonen med denne masteroppgaven er å se på i hvilken grad europeiske turisters prefererte informasjonskilder i forkant av reisebeslutninger har sammenheng med deres demografiske bakgrunn. Den overordnede problemstillingen ...