Blar i Masteroppgaver i bedriftsøkonomi på tittel
Viser treff 113-132 av 312
-
Hvilke likheter og forskjeller er det mellom amerikansk og norsk reklame : en innholdsanalyse av magasin reklame
(Master thesis, 2009)Denne forskningsoppgaven analyserer følgende problemstilling: Hvilke likheter og forskjeller er det mellom amerikansk og norsk reklame i magasin? Den teoretiske delen tar utgangspunkt i Hofstedes fem dimensjoner av ... -
Hvilke utfordringer gir røde KPI-er for et norsk finanskonsern?
(Master thesis, 2016) -
Hvilken måte blir Beyond Budgeting presentert på av norske akademikere
(Master thesis, 2016) -
Hvitvasking : et økende samfunnsproblem
(Master thesis, 2013)Målsettingen med denne masteroppgaven er å utdype hvilke samfunnsøkonomiske konsekvenser som medføres av hvitvasking. Slik vi opplever globaliseringen i dag, er den preget av enorme teknologiske og kommunikasjonsmessige ... -
Hvordan er innovative prosjekter implementert i offentlig sektor?
(Master thesis, 2016) -
Hvordan er regnskapet i Nordlandssykehuset forandret etter sykehusreformen?
(Master thesis, 2007)Min masteroppgave fokuserer på hvordan regnskap blir brukt som styringsverkt0y i Nordlandssykehuset. Målet med oppgaven er å undersøke hvordan regnskapsinfoimasjonen blir bsukt etter sykehusreformen sammenlignet med før ... -
Hvordan forstår entreprenører usikkerhet i bedriftsoppstartsfasen - og hvordan håndterer de den?
(Master thesis, 2016) -
Hvordan har Basel III påvirket bankene i det norske bankmarkedet?
(Master thesis, 2014) -
Hvordan kan formelle investorer bidra for å effektivisere implementeringprosessen, av adopterte innovasjoner, i bedriftene de investerer i?
(Master thesis, 2010)Denne oppgaven bygger på antakelsen om at mange bedrifter sliter med å få implementert sine innovasjoner og derfor ikke klarer å realisere dem slik at de får utnyttet innovasjonens potensial. Derfor prøver denne oppgaven ... -
Hvordan kan ledelsen påvirke til utvikling av dynamiske kapabiliteter gjennom læringsmekanismer?
(Master thesis, 2014) -
Hvordan kan naturbaserte opplevelsesbedrifter i Nord-Norge forbedre sin evne til å utvikle verdiskapende innovasjoner? : en undersøkelse av fem naturbaserte opplevelsesbedrifter i Nord-Norge
(Master thesis, 2010)Økende etterspørsel etter naturbaserte opplevelser bidrar til at opplevelsessøkende forbrukere er en sentral drivkraft for verdiskapning og vekst, også i Nord-Norge. Sterk konkurranse medfører i midlertidig at også ... -
Hvordan påvirker demografi europeiske turisters informasjonssøk?
(Master thesis, 2012)Intensjonen med denne masteroppgaven er å se på i hvilken grad europeiske turisters prefererte informasjonskilder i forkant av reisebeslutninger har sammenheng med deres demografiske bakgrunn. Den overordnede problemstillingen ... -
Hvordan påvirker ledere supervekst i virksomheter? : en studie av fem supervekstledere
(Master thesis, 2010)Hensikten med denne oppgaven er å se på hvordan ledere påvirker supervekst. Vårt fokus har vært å se på hvordan lederens egenskaper, nettverk, overvåkenhet og initielle faktorer påvirker supervekst i lederens virksomhet. Stadig ... -
Hvordan påvirkes nordnorske opplevelsesbedrifter av samarbeid i turistnæringen?
(Master thesis, 2014) -
Hvordan skape innovasjon i opplevelsesbasert reiseliv? : en studie av drivkrefter for innovasjon i fem opplevelsesbedrifter i Lofoten
(Master thesis, 2012)”Det opplevelsesbaserte reiselivet er den siste ville vesten” -Jann Engstad, Lofoten Aktiv I dag er vi på vei fra tjenesteøkonomien og over i en opplevelsesøkonomi hvor, noe som vil si at flere virksomheter tar inn ... -
Hybride organisasjoner - hvordan innrettes økonomistyringen for å etterstrebe måloppnåelse
(Master thesis, 2016)