Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndreassen, Susan Diana
dc.date.accessioned2010-05-10T07:12:13Z
dc.date.available2010-05-10T07:12:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/141699
dc.descriptionMasteroppgave i tilpassa opplæring - Høgskolen i Bodø, 2009
dc.description.abstractI mitt forskningsarbeid har jeg undersøkt tre norsklæreres forståelse og praktisering av tilpasset opplæring, med fokus på arbeid med muntlighet i norskfaget. Mitt forskningsarbeid har hatt et casestudie- design. Jeg har sett på lærernes planlegging, gjennomføring og evaluering av norsktimer med fokus på muntlighet. Jeg har observert i deres timer, og intervjuet norsklærerne i etterkant av observasjonene. Jeg har også undersøkt læreplanen og de politiske føringene, og forskningslitteratur for å finne svar på hva tilpasset opplæring består i, og også forsøkt å nedfelle noen kriterier for arbeid med muntlighet i norskfaget. Resultatene fra min undersøkelse er følgende: • Norsklærerne hadde forskjellig forståelse av begrepet tilpasset opplæring. • De praktiserte ofte tilpasset opplæring uten at de var noe særlig bevisst at det var tilpasset opplæring de holdt på med. • Norsklærerne la til rette for arbeid med muntlighet i undervisningen, men underviste ikke om muntlighet. • Kompetanseheving er av nødvendighet når det gjelder både tilpasset opplæring og arbeid med muntlighet i norskfaget.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Bodøen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 6/2010
dc.subjecttilpassa opplæringen_US
dc.titleTilpasset opplæring : fra begrep til praksis : med fokus på arbeid med muntlighet i Norskfageten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel