• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk
  • View Item
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Å streve med spesifikke lese- og skrivevansker i dagens stadig mer teoretiske skolehverdag

Laastad, Camilla Solø
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
strevemedspesifikkeleseogskrivevansker.pdf (463.2Kb)
Vedlegg (277.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/145324
Date
2013-07-02
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk [11]
Abstract
Problemstilling for denne bacheloroppgaven er:

”Hvordan kan jeg som spesialpedagog hjelpe Bendik, som har diagnosen spesifikke lese- og skrivevansker, til å mestre de stadig økende kravene til prestasjoner med LK-06 som styringsdokument?

Det jeg her søker svar på er hvordan jeg som spesialpedagog kan hjelpe denne gruppen elever til å frigjøre mer av deres energi og krefter til å bruke i oppgaveløsing og reflekterende tenking, framfor å slite seg ut på og komme seg gjennom en tekst uten å sitte igjen med verken innholdsforståelse eller krefter til å ta fatt på det videre arbeidet med teksten. Her vil jeg ta utgangspunkt i en elev på 5. trinn som strever med spesifikke lese- og skrivevansker. Dette fordi at overgangen fra 4. til 5. trinn er stor faglig sett, samt at utfordringen da vil bli enda større og kanskje virke mer uoverkommelig enn de forutgående år. I tillegg vil jeg se på denne problemstillingen i forhold til den nye reformen og dens krav. Et annet viktig aspekt å ta hensyn til er elevenes tanker og meninger rundt sin egen situasjon. Dette mener jeg er en viktig forutsetning for å gjøre en god jobb i forhold til det enkelte barn og dets utfordringer, samt at en god relasjon mellom elev og lærer er av stor betydning for et godt samarbeid og en god utvikling.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit