• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk by Issue Date 
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk
  • Browsing Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk by Issue Date
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk
  • Browsing Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-11 of 11

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • ”…de forstår ikke at vi ikke forstår at de ikke forstår” 

      Jessen, Grethe-Lill (Bachelor thesis, 2011-10-03)
      Lærerne er de som daglig er i kontakt med barn og unge med AS. De er bindeleddet med eleven, de andre elevene og de andre ansatte på skolen, og de skal ivareta elevene faglig og sosialt. Jeg har en formening om at ikke ...
    • Kunstfagenes plass i spesialundervisningen 

      Pettersen, Torill Janne (Bachelor thesis, 2012-06-08)
      Hvordan kan undervisning i praktisk-estetiske fag styrke den språksvake elevens utvikling? Målet med denne oppgaven er å argumentere for kunstfagenes rolle i spesialundervisningen, og belyse denne kunnskapens relevans ...
    • Språkstimulering og forebygging av lese- og skrivevansker i barnehagen 

      Eriksson, Åse (Bachelor thesis, 2012-07-09)
      Problemstillingen vil bli belyst gjennom aktuell teori og forskning på området om lese- og skrivevansker, og om utviklingen av lesekompetansen. Deretter vil jeg bruke en kvalitativ metode med en kombinasjon av strukturert ...
    • Språkstimulering i teori og praksis : å bidra til et godt språkstimulerende miljø i barnehagen 

      Jonsdatter, Linn Cecilie (Bachelor thesis, 2012-07-09)
      Problemstillingen jeg skal forsøke å svare på i denne oppgaven er som følger: Hvordan kan barnehagen tilrettelegge for et godt språkstimulerende miljø? Målet mitt er at gjennom å skrive denne oppgaven vil jeg: 1) Finne ...
    • Forebygging av lese- og skrivevansker 

      Johansen, Ann-Kristin (Bachelor thesis, 2012-07-09)
      Problemstilling; Hvordan kan man forebygge lese-og skrivevansker for en enkelt elev i 2.klassetrinn?
    • Hvordan kan tidlig innsats og varierte læringsmetoder motivere barn som strever med lese- og skriveopplæringen 

      Rosenvinge, Astrid Paula (Bachelor thesis, 2012-07-09)
      Skolen har en viktig oppgave i å sikre at alle elevene utvikler tilfredsstillende lese- og skriveferdigheter. Dette er en formidabel oppgave, da vi vet at det er et stort sprik mellom elevenes forutsetninger når de begynner ...
    • Språkutvikling og begrepsinnlæring: tiltak for begrepsinnlæring i skolen 

      Martinsen, Torhild (Bachelor thesis, 2013-07-02)
      I denne oppgaven vil jeg ha fokus på barn som har et dårlig utviklet begrepsapparat, og grunnen til dette er at altfor mange barn sliter med språket, og at jeg synes det er viktig at flest mulig får sjansen til å utvikle ...
    • Hvordan kan barnehagen tilpasse opplæringen til flerspråklige barn med sen språkutvikling? 

      Rogne-Hareide, Monica (Bachelor thesis, 2013-07-02)
      Mange barnehagebarn med flerspråklig bakgrunn tilegner seg majoritetsspråket som en naturlig del av språkutviklingen. Med språket kommer også sosialiseringsprosessene og man ser barnegruppen som en kommunikativ helhet. Det ...
    • Å streve med spesifikke lese- og skrivevansker i dagens stadig mer teoretiske skolehverdag 

      Laastad, Camilla Solø (Bachelor thesis, 2013-07-02)
      Problemstilling for denne bacheloroppgaven er: ”Hvordan kan jeg som spesialpedagog hjelpe Bendik, som har diagnosen spesifikke lese- og skrivevansker, til å mestre de stadig økende kravene til prestasjoner med LK-06 som ...
    • Hvordan implementere gode rutiner for arbeid med problematferd i barnehagen? 

      Karoliussen, Vera (Student paper, others, 2014-09-25)
    • Utvikling av morfologisk bevissthet og kunnskap hos en elev med dysleksi 

      Nordås, Malin (Student paper, others, 2014-09-25)

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit