• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk
  • View Item
  •   Home
  • Studentarbeider (avsluttet)
  • Studentarbeider (avsluttet) fra HiNe
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Språkstimulering og forebygging av lese- og skrivevansker i barnehagen

Eriksson, Åse
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bacheloroppgave2012spesped3åseeriksson.pdf (1.417Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/145327
Date
2012-07-09
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bacheloroppgaver - spesialpedagogikk [11]
Abstract
Problemstillingen vil bli belyst gjennom aktuell teori og forskning på området om lese- og skrivevansker, og om utviklingen av lesekompetansen. Deretter vil jeg bruke en kvalitativ metode med en kombinasjon av strukturert og åpent intervju av personalet i en barnehage for å se på den praksisen de har rundt språkmiljø og forebygging av lese- og skrivevansker. Deretter vil jeg observere hvordan språkmiljøet fungerer i praksis, før jeg redegjør for funnen i undersøkelsen og drøfter de opp mot teorien. Til slutt vil jeg komme med en veiledning på hvordan man kan legge til rette for et godt språkstimulerende miljø i barnehagen

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit