Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksson, Åse
dc.date.accessioned2012-07-09T10:41:12Z
dc.date.available2012-07-09T10:41:12Z
dc.date.issued2012-07-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145327
dc.description.abstractProblemstillingen vil bli belyst gjennom aktuell teori og forskning på området om lese- og skrivevansker, og om utviklingen av lesekompetansen. Deretter vil jeg bruke en kvalitativ metode med en kombinasjon av strukturert og åpent intervju av personalet i en barnehage for å se på den praksisen de har rundt språkmiljø og forebygging av lese- og skrivevansker. Deretter vil jeg observere hvordan språkmiljøet fungerer i praksis, før jeg redegjør for funnen i undersøkelsen og drøfter de opp mot teorien. Til slutt vil jeg komme med en veiledning på hvordan man kan legge til rette for et godt språkstimulerende miljø i barnehagen
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectspråkstimuleringno_NO
dc.subjectlese- og skrivevanskerno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.titleSpråkstimulering og forebygging av lese- og skrivevansker i barnehagenno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282no_NO
dc.source.pagenumber34 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel