Språkstimulering og forebygging av lese- og skrivevansker i barnehagen
dc.contributor.author | Eriksson, Åse | |
dc.date.accessioned | 2012-07-09T10:41:12Z | |
dc.date.available | 2012-07-09T10:41:12Z | |
dc.date.issued | 2012-07-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145327 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen vil bli belyst gjennom aktuell teori og forskning på området om lese- og skrivevansker, og om utviklingen av lesekompetansen. Deretter vil jeg bruke en kvalitativ metode med en kombinasjon av strukturert og åpent intervju av personalet i en barnehage for å se på den praksisen de har rundt språkmiljø og forebygging av lese- og skrivevansker. Deretter vil jeg observere hvordan språkmiljøet fungerer i praksis, før jeg redegjør for funnen i undersøkelsen og drøfter de opp mot teorien. Til slutt vil jeg komme med en veiledning på hvordan man kan legge til rette for et godt språkstimulerende miljø i barnehagen | |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | språkstimulering | no_NO |
dc.subject | lese- og skrivevansker | no_NO |
dc.subject | barnehage | no_NO |
dc.title | Språkstimulering og forebygging av lese- og skrivevansker i barnehagen | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 34 s. | no_NO |