Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHansen, Signe Agnete
dc.contributor.authorMethi, Solveig
dc.date.accessioned2012-01-03T10:01:23Z
dc.date.available2012-01-03T10:01:23Z
dc.date.issued2012-01-03
dc.identifier.isbn978-82-7569-199-4
dc.identifier.issn1503-5980
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145637
dc.descriptionØnsket om å skrive en rapport om erfaringer som er gjort med overtakelsespraksis i barnehage i siste studieår i førskolelærerutdanningen, har ligget der lenge. Vi som har skrevet denne rapporten er begge tidligere førskolelærerstudenter og øvingslærere ved Høgskolen i Nesna (da den het Nesna lærerhøgskole). Før vi ble lærere og praksisveiledere i førskolelærerutdanningen, jobbet vi begge flere år i barnehage som styrer og avdelingsleder. Egne erfaringer fra barnehagen har vært verdifulle å ha med seg i undervisning og i møte med studentene. Praksis står vårt hjerte nært som del av utdanningen. Det å få studenter til å gjøre egne erfaringer og knytte dette til refleksjon over sin yrkesutøvelse, hjelper dem til å forstå hva som ligger i profesjonen førskolelærer.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesFredrikke;2011, nr 3
dc.subjectførskolelærerutanningno_NO
dc.subjectpraksisno_NO
dc.subjectovertakelsespraksisno_NO
dc.titleEvaluering av overtakelsespraksis i førskolelærerutdanningenno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber76no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel