• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Publikasjonsserier (avsluttet)
  • Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT
  • Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag
  • View Item
  •   Home
  • Publikasjonsserier (avsluttet)
  • Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT
  • Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Likestilling i barnehagen: sluttnotat fra forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen”

Voll, Anne-Lise Sandnes; Børve, Hege Eggen; Verstad, Berit
Working paper
Thumbnail
View/Open
Sluttnotat 232 (27 april) (2) (2).pdf (500.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/146071
Date
2010-04-28
Metadata
Show full item record
Collections
  • Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag [56]
Abstract
Forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen” har vært et treårig

samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag og to barnehager. Den overordnede

målsettingen har vært å integrere likestillingsperspektiv som en del av det daglige arbeidet i

barnehagene. I tillegg skulle prosjektet bidra til å synliggjøre betydningen av menn i

barnehagen og viktigheten av å rekruttere flere menn til førskolelæreryrket. Prosjektet har

vært organisert med en prosjektgruppe med representanter fra prosjektbarnehagene og ansatte

ved Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT), der prosjektleder har vært prosessveileder for

prosjektbarnehagene. The research and development project “Equality in the Kindergarten” has been a three-year

collaborative project between the North Trøndelag University College (HiNT) and two

kindergartens. The overall objective has been to integrate a gender equality perspective as

part of daily work in kindergartens. In addition, the project should help to highlight the

significance of men in the kindergarten and the importance of recruiting more men to the preschool

teaching profession. The project has been organized as a project group with

representatives from the project kindergartens and staff from HiNT, where the project leader

has been a process supervisor for the project kindergartens.
Series
Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;232

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit