dc.contributor.author | Dalland, Eva Brustad | |
dc.date.accessioned | 2008-09-30T11:12:33Z | |
dc.date.issued | 2008-09-30T11:12:33Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-557-9 | |
dc.identifier.issn | 1504-7172 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146197 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten omhandler prosjektet Individtilpasset føreropplæring i Nord-Trøndelag, som
er et nullvisjonsprosjekt gjennomført i perioden august 2006 til august 2008. Prosjektet har
fokus på undervisning i den obligatoriske, avsluttende opplæringen i trinn 4.
I prosjektet utprøver trafikklærerne en undervisningsmodell som har fokus på å velge
arbeidsmåter i føreropplæringen som er tilpasset elevenes ulike personlighet. Rapporten
beskriver hvilke opplevelser og erfaringer som gjøres av trafikklærere og kjøreelever som
deltar i prosjektet. Rapporten framstiller hvordan trafikklærerne blir bevisst på egne
arbeidsmåter i undervisningen, og hvordan elevene opplever at undervisningen har vært. Dette
sees i forhold til mål og intensjoner i læreplan klasse B. | en |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen, Vegdirektoratet,
Fylkets trafikksikkerhetsutvalg i Nord-Trøndelag og Høgskolen i Nord-Trøndelag. | en |
dc.format.extent | 539716 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag | en |
dc.relation.ispartofseries | 54 | en |
dc.subject | trafikklærerutdanning | en |
dc.subject | føreropplæring | en |
dc.subject | Nord-Trøndelag | en |
dc.subject | tilpasset undervisning | en |
dc.title | Individtilpasset føreropplæring: et nullvisjonsprosjekt i Nord-Trøndelag 2006-2008 | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.type | Research report | en |