Show simple item record

dc.contributor.authorAune, Ola
dc.date.accessioned2012-11-08T13:38:04Z
dc.date.available2012-11-08T13:38:04Z
dc.date.issued2012-11-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147009
dc.descriptionBehavior which means to hide dissatisfaction with physical education, has in a study of Lyngstad (2010) been designated as “hiding techniques”. The purpose with this task is to investigate hiding techniques among students in physical education, while examining reasons why students adopt hiding techniques. The results of the study show that students use several hiding techniques in physical education. Techniques used by students are: clowning, teasing and trivialize, being tough, noisy and violent, do something else that they'd rather succeed with, gets hurt, in addition to shirking away or take a passive role in the activities.no_NO
dc.description.abstractAtferd som innebærer å skjule sin misnøye med kroppsøvingsfaget, er i en studie av Lyngstad (2010) blitt betegnet som skjuleteknikker. Mastergradsoppgaven har hatt som formål å undersøke skjuleteknikker blant elever i kroppsøvingsfaget, og samtidig undersøke årsaker til at elever tar i bruk skjuleteknikker i kroppsøvingen. Resultatene fra studien viser at elever benytter seg av flere skjuleteknikker i kroppsøvingsfaget. Teknikker som benyttes av elever er: klovneri, tøysing og bagatellisering, være tøff, bråkete og voldsom, gjøre noe annet som de heller får til, skade seg eller ha vondt, samt skulke unna eller være passiv i aktiviteteneno_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectSkjuleteknikkerno_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.titleSkjuleteknikker i kroppsøving i grunnskolen og videregående opplæring og fysisk aktivitet i folkehøgskolen. En undersøkelse av elevers skjuleteknikker i kroppsøving i grunnskolen og videregående opplæring i et retrospektivt perspektiv samt et utvalg folkehøgskoleelevers erfaringer og synspunkter på fysisk aktivitet ved en folkehøgskole.no_NO
dc.title.alternativeHiding techniques in physical education in compulsory and upper secondary school and physical activity at the Folk High School. An investigation of pupils’ hiding techniques in physical education in compulsory and upper secondary school in a retrospective perspective and Folk High School pupils’ experiences and perspective on physical activityno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber58 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record