Hva karakteriserer de motivasjonelle faktorene i forbindelse med undervisning i FYSAK på mellomtrinnet? En kvalitativ studie på lærere på mellomtrinnet
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/147051Utgivelsesdato
2012-08-07Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Basert på selvbestemmelsesteori intervjuet jeg seks lærere som jobber med FYSAK på
mellomtrinnet om hvordan de erfarer at det er å undervise i FYSAK på mellomtrinnet i dag. Resultatene fra intervjuene er at FYSAK praktiseres ulikt fra skole til skole, til og med i
samme kommune. Det jeg fant var at lærerne har inngående kjennskap til sine elever, og at de opplever det som
viktig at undervisningen i FYSAK er lystbetont. Jeg fant også at lærerne ønsker høyere kompetanse blant undervisningspersonell som
underviser i FYSAK, tid til for- og etterarbeid, og at gruppene med elever ikke bør være for
store.