Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) på tittel
Viser treff 256-275 av 497
-
Kunnskap er infrastruktur: Høgskolens rolle i regionalt utviklingsarbeid i et distriktspolitisk perspektiv
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Peer reviewed; Research report, 2008-04-29)Denne rapporten ønsker å presentere og diskutere høgskolens regionale utviklingsrolle i et distriktspolitisk perspektiv. Dette arbeidet vil kunne bidra til å utvikle et nyttig teoretisk fundament for hvordan distriktsbaserte ... -
Kunnskap i bruk - nordtrøndersk forskning i utvalg. Morten Stene (redaktør)
(Book, 2007)Sekreatiatet for Forskningsdagene i Nord-Trøndelag ønsker med denne artikkelsamlingen å skape en arena for forskere som ønsker å formidle sine vitenskapelige resultater utenfor fagkollegiet. Brukerrettet- og allmennformidling ... -
Kunnskap til begjær - et utvalg nordtrøndersk forskning. Morten Stene (redaktør)
(Book, 2006)Sekretariatet for Forskningsdagene i Nord-Trøndelag ønsker med denne artikkelsamlingen å skape en arena for forskere som ønsker å formidle sine vitenskapelige artikler utenfor fagkollegiet. Brukerrettet- og allmennformidling ... -
Kunnskapsbasert praksis: et knippe nord-trøndersk forskning. Morten Stene (redaktør)
(Book, 2005)Sekretariatet for forskningsdagene i Nord-Trøndelag ønsker med denne artikkelsamlingen å skape en arena for forskere som ønsker å formidle sine vitenskapelige resultater utenfor fagfellene. Brukerrettet- og allmennformidling ... -
Kunnskapsbasert verdiskaping: et trippelhelix-prosjekt
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2009-02-18)Prosjektet Kunnskapsbasert verdiskaping (KV) er et nettverksprosjekt i Namdalen som har sitt utgangspunkt i Høgskolen i Nord-Trøndelag, avdeling for helsefag Namsos. Etter et forprosjekt i 2001, ble hovedprosjektet satt i ... -
Kvalitetssikret forvaltning og overvåking av biologisk mangfold i kystgranskog – boreal regnskog
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Peer reviewed; Research report, 2008-11-03)Totalt 29 lokaliteter med kystgranskog (boreal regnskog) er undersøkt med hensyn på utvikling av populasjoner for rødlistede lavarter. Utvalget av lokaliteter har dekket kystgranskog med ulik størrelse, type og hogstinngrep, ... -
Landbrukets betydning for den økonomiske utvikling i Trøndelag
(Rapport, Research report; Peer reviewed, 2004)Høgskolen i Nord-Trøndelag ble kontaktet av Nord-Trøndelag fylkeskommune og Fylkesmannen i Nord-Trøndelag sent på høsten 2003 fordi det var ønske om å få utført en analyse som tok opp landbrukets betydning for den økonomiske ... -
Language learning - additional learning - learning environment - teachers's role : classroom studies in Czech Republic and Poland
(Fredrikke, Research report, 2008-11-06) -
The last large intact forests in Northwest Russia: Protection and sustainable use: including a workshop on targets and tools for the maintenance of ecological and socio-cultural values of large intact forest areas in Russia: Information, Program and Abstracts
(Conference object, 2007)New challenges are facing our forest and woodland landscapes. An increasing number of goods and services should be provided more efficiently in the same forest. At the same time decisions about what actually takes place ... -
Learning Management System og foreleserens opplevelse av jobbytelse
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Leik og språkleik i uterommet : rapport Prosjekt Språkjungelen
(Fredrikke;2014, nr 1, Research report, 2014-10-14) -
Lerk (Larix spp.) i Trondheim bymark: erfaringer 135 år etter første planting
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Others, 2007-10-04)I Trondheim bymark (Bymarka) ble det mellom 1872 og 1922 plantet mer enn 2,8 millioner planter. Av disse var knapt 161 000 lerk. Av de 32 innførte treslagene som ble plantet viser lerk den beste utviklingen. Europalerk ... -
Lese og skrive og regne er gøy
(Fredrikke;2013, nr 2, Working paper, 2013-09-09)På begynnelsen av dette årtusenet fikk vi urovekkende resultater om norske barns lesekompetanse. PIRLS- og PISA-undersøkelsene viste at norske elever kom dårligere ut når det gjaldt lese- og skrivekunnskaper, enn barn fra ... -
Lese og skrive og regne er gøy... : arbeid med begynneropplæring i lærerutdanningene ved Høgskolen i Nesna 2003-2007
(Fredrikke, Working paper, 2008-11-06) -
”Lettere når jeg er aktiv!”: aktivitetsbeskrivelser
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;244, Working paper, 2012-04-25)”Lettere når jeg er aktiv!” er et prosjekt hvor NFU i Nord-Trøndelag samarbeider med tre kommuner og Høgskolen i fylket. Bakgrunn for prosjektet var en antakelse om stor grad av inaktivitet og lite kunnskap om ernæring ... -
Levendelagring og direktedistribusjon av fersk sjømat : økonomiske analyser
(SIB-rapport, Research report, 2009) -
Likestilling i barnehagen: sluttnotat fra forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen”
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;232, Working paper, 2010-04-28)Forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen” har vært et treårig samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag og to barnehager. Den overordnede målsettingen har vært å integrere likestillingsperspektiv ... -
Lofoten tourism futures : actors and strategies : MISTRA Arctic Futures Programme
(Uin-report;3/2012, Research report, 2012)Rapporten analyserer den historiske og kulturelle bakgrunnen for Lofoten-turismen og forklarer fremveksten av en særegen tursit-klynge i Lofoten bestående av overnattings-, kulturarvs-,opplevelses- og lokalmatbedrifter -
Lofotens fastlandsforbindelse (Lofast) : erfaringer etter 6 års drift
(SIB-rapport;2/2014, Research report, 2014) -
Lokale helsetjenester – psykiatri, rus og somatikk i Bindal og Ytre Namdal: følgeforskning delrapport 1
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;104, Peer reviewed; Research report, 2016-01-12)Prosjektet «Lokale helsetjenester psykiatri, rus og somatikk i Bindal og Ytre Namdal» leverte sin sluttrapport i januar 2015. Målsetting i prosjektet har vært å etablere et koordinert tilbud til befolkningen når det ...