• Barn og forbruk. Identitet - en balansegang mellom naturlig utvikling og kommersielt press? 

      Andreassen, Synnøve; Pettersen, Tone (Bachelor thesis, 2008)
      I dagens samfunn rettes fokus mot forbruk og forbruksvaner. Kulturen i Norge preges av antagelser om at det er eiendelene som forteller om ens identitet – og at identiteten ikke er noe fast og bestemt, men noe som formes ...
    • Dagligvarehandelens private merker : strategien bak og et fremtidsperspektiv 

      Finvik, Bente; Eriksen, Sandra (Bachelor thesis, 2008)
      Denne oppgaven har til hensikt å beskrive den strategien som ligger bak dagligvarehandelens egne merkevarer. Dette er et fenomen som har vokst frem de siste årene fra kjedesammenslutningen i 1980-årene. Interessen for ...
    • Hvordan samspillet mellom voksne og barn blir til: hvordan gjennomfører personalet i barnehagen barnesamtalen? 

      Jensberg, Hilde Findal (Student paper, others, 2012-03-08)
      Temaet i oppgaven er hvordan samspillet mellom barn og voksne blir til. Det jeg ønsker å se på i denne undersøkelsen er om personalet møter barna med den respekt og omsorg som det står i rammeplanen at vi har en yrkesetisk ...
    • Kommunikasjon med personer som har demens 

      Iversen, Malin Belsvik (Bachelor thesis, 2013-08-15)
      Hensikten med denne litteraturstudien er å belyse hvordan sykepleiere gjennom kommunikasjon kan se hele mennesket med sykdommen demens. Det ble funnet ut at ved bruk av validering, livshistorie, musikkterapi og verbal ...
    • Kommunikasjonsformer i naturfag 

      Løbersli, Lilia (Student paper, others, 2013-09-06)
      For min semesteroppgave i naturfagdidaktikk, valgte jeg som tema det viktigste, etter mitt syn, hovedelementet i undervisning – kommunikasjon i klasserommet. ”...Kommunikasjon som prosess som formidler eller overfører ...