Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNT på forfatter "Johansen, Oddbjørn"
-
Alle er vi annerledes! Aktivisering, kunstneriske uttrykksformer og opplevelser for alle. Et samarbeidsprosjekt mellom høgskolestudenter fra lærer- og vernepleierstudiet ved Høgskolen i Nord-Trøndelag
Saur, Ellen; Johansen, Kai Lennert; Johansen, Oddbjørn (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2006-09) -
Bruk av kultur og humor i rehabiliteringsprosessen: en undersøkelse av Høylandsmodellen i rehabilitering
Saur, Ellen; Johansen, Oddbjørn (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Research report; Peer reviewed, 2007-06-22)Høsten 2003 ble IKS Namdal rehabilitering - Høylandet/eiendom og IKS Namdal rehabilitering - Høylandet/drift etablert. 14 kommuner i Namdalen står som eiere. Bemanningen ved Namdal rehabilitering er tverrfaglig og senteret ... -
”Er det nå så lurt å samle så mange som trenger hjelp på den samme plassen?” Trygghet, sikkerhet og organisering av to samlokaliserte bofellesskap
Saur, Ellen; Johansen, Oddbjørn (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;83, Peer reviewed; Research report, 2012-06-20)Namsos kommune har konkretisert tre områder som de ønsker nærmere belyst gjennom dette oppdraget: Kartlegging og vurdering av opplevelse av sikkerhet og trygghet i omsorgsboligene i Jorunn Ekkers veg 5A Aktuelle ... -
Evaluering av ordningen med mappe som pedagogisk redskap ved vernepleierutdanningen ved HiNT avd. helsefag Namsos
Johansen, Oddbjørn; Saur, Ellen (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;196, Working paper, 2006-01) -
Evaluering av SMB-team: strukturert multiprofesjonell behandling - en behandlingsmodell eller en modell for organisering av behandling?
Johansen, Oddbjørn; Ørjasæter, Kristin Berre (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;90, Peer reviewed; Research report, 2013-06-26)Helse Nord-Trøndelag ved psykiatrisk klinikk i Namsos har utviklet en behandlingsmodell kalt SMB (Strukturelle Multiprofesjonelle Team) for å ivareta behandling for mennesker alvorlige psykiske lidelser som har behov for ... -
Fra skippertak til kontinuerlig prosess: innføring av mappevurdering og individuelle læringsmål ut fra et sosiokulturelt kunnskapssyn ved vernepleierutdanningen
Saur, Ellen; Johansen, Oddbjørn (Research report, 2002-11) -
Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter – holdninger og verdier”: en evaluering
Johansen, Oddbjørn; Haugenes, Marit (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;243, Working paper, 2012-04-25)Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter; holdninger og verdier” er rettet mot tjenesteytere til mennesker med utviklingshemming og er en del av prosjektet "Lettere når jeg er aktiv!". Det er ... -
Koordinatorskolen i Ytre Namdal og Bindal 2013 – 2014: evalueringsnotat av et lokalbasert kunnskapsutviklingsprosjekt av koordinatorfunksjonen i Vikna, Nærøy Leka og Bindal kommune
Johansen, Oddbjørn; Bremnes, Olav (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;261, Working paper, 2014-08-26)Utfordringene for morgendagens helse- og sosialarbeidere blir å finne hjemme og i nærmiljøet til pasienten. Konsekvensene av og målsettingen i samhandlingsreformen er at flere brukere skal få sin bistand fra helsetjenesten ... -
Kulturaktiviteter for mennesker med utviklingshemming: et samarbeidsprosjekt mellom Namsos kommune og HiNT for å utvikle tilbudet ved Grotta fritidsklubb
Saur, Ellen; Johansen, Oddbjørn (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Peer reviewed; Research report, 2009-01-16)Hovedmålet for dette prosjektet har vært å utvikle et teatertilbud ved Grotta fritidsklubb og prosjekt som har hatt følgende delmål: 1) å utvide tilbudet til å omfatte tilbud innen dans og drama/teater, og 2) å utvikle ... -
Lokale helsetjenester – psykiatri, rus og somatikk i Bindal og Ytre Namdal: følgeforskning delrapport 1
Fjone, Heidi Haug; Johansen, Oddbjørn (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;104, Peer reviewed; Research report, 2016-01-12)Prosjektet «Lokale helsetjenester psykiatri, rus og somatikk i Bindal og Ytre Namdal» leverte sin sluttrapport i januar 2015. Målsetting i prosjektet har vært å etablere et koordinert tilbud til befolkningen når det ... -
Om å lære gjennom tekstskaping og gjennom å gi og få respons
Johansen, Oddbjørn; Saur, Ellen (Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2006-11)Dette kompendiet konsentrerer seg i første rekke om å skrive og om å gi og bruke respons som aktivt hjelpemiddel i læringsprosessen / kunnskapsproduskjonen. -
Samhandling rundt barn og unge med sammensatte behov i Overhalla kommune (SARBU): sluttrapport
Johansen, Oddbjørn; Bulling, Ingunn Skjesol; Kanestrøm, Endre (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;100, Peer reviewed; Research report, 2014-10-07)Høgskole- og universitetssystemet er vant til å definere hva utdanningene skal inneholde og kan argumentere for hvorfor akkurat dette temaet er viktig. Prosjektet har bestreba seg på å fange perspektivene til tjenestepersonell ... -
SHOPP - samhandling HiNT og praksisfelt vedrørende praksis som læringsarena
Johansen, Oddbjørn; Aglen, Eva Johnsen (Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;264, Working paper, 2015-11-30)Vernepleierutdanningen har de siste årene hatt som målsetting å bedre forholdet mellom praksisfelt og utdanningsinstitusjonen. Slik som det foregår i dag blir det utformet avtaler mellom høgskolen og praksisområdet om ... -
Veiledning – hva er nå det? En guide for studenter i forhold til å bruke veiledning som læringsarena
Johansen, Oddbjørn (Kompendium / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Textbook, 2007-06-01)I utvikling av kunnskap innenfor de tre områdene: teoretisk kunnskap, yrkesspesifikke ferdigheter og personlig kompetanse har veiledning en sentral plass. Veiledningen kan skje både individuelt og i gruppe og den foregår ...