«Den entreprenørielle dannelsesreisen» – en kvalitativ studie av læringsprosesser
Doctoral thesis
Published version

Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2479323Utgivelsesdato
2016Metadata
Vis full innførselOriginalversjon
Ofstad, D. (2016). «Den entreprenørielle dannelsesreisen» – en kvalitativ studie av læringsprosesser (Doktoravhandling). Nord universitet, BodøBeskrivelse
Avhandling (Ph.d.) – Nord universitet, 2016
Består av
Artikkel I: Ofstad, D. (2014). Selvregulert og interessebasert læring – en basis for utvikling av dynamisk entreprenøriell kapabilitet hos fremtidens skoleelever. Psykologi i kommunene, 6, 79-98. Fulltekst ikke tilgjengelig i Brage Nord.Artikkel II: Ofstad, D. (2015). Om å forstå læringssituasjoner. Psykologi i kommunene, 3, 22-36. Fulltekst ikke tilgjengelig i Brage Nord.
Artikkel III: Ofstad, D. (2013). Entreprenøriell dannelse – om grunnlaget for et modernisert dannelsesperspektiv. I: J. Sjøvoll & J.-B. Johansen (Red.), Innovasjon i utdanningen. Fra barnehage til høyere utdanning (s. 35-57). Trondheim: Akademika forlag. Fulltekst ikke tilgjengelig i Brage Nord.
Artikkel IV: Ofstad, D. (2012). Entrepreneurship in translation: from a techno-economic to an educational context. I: A. L. Østern, K. Smith, T. Ryghaug, T. Krüger & M. B. Postholm (Eds.), Teacher Education Research between National Identity and Global Trends: NAFOL Year Book 2012 (s. 257-275). Trondheim: Akademika forlag. Fulltekst ikke tilgjengelig i Brage Nord.