Doktorgradsavhandlinger i studier av profesjonspraksis
Nye registreringer
-
Ledelse med barn: Mot en pedagogisk teori om barnehagelæreres samskapte ledelsespraksiser med barn
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 78, Doctoral thesis, 2025) -
Etikkarbeid i kommunale helse- og omsorgstjenester: Evaluering av et digitalt støtteverktøy
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;Nr. 76, Doctoral thesis, 2025) -
Foreign Language Learning and Outdoor Education at Lower Secondary School: A Mixed-Methods Study on Experiences, Emotions and Motivation
(PhD in Science of Professions;No. 75, Doctoral thesis, 2025) -
Kinematic and kinetic considerations in the back squat among recreationally resistance-trained men
(PhD in Science of Professions;No. 70, Doctoral thesis, 2025) -
Nivåmarkering av matematikkoppgaver: Differensieringstiltakets påvirkning på elevenes mestringserfaringer i matematikkfaget
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 69, Doctoral thesis, 2024) -
Comparisons of clinical and biomechanical assessments within elite handball players playing with previous, current, and non-symptomatic shoulder pain. What is relevant?
(PhD in Science of Professions;nr. 71, Doctoral thesis, 2025) -
Tilrettelegging av hjemmedød- fra sykepleieres perspektiv En kvalitativ studie om ansvar og utfordringer når sykepleiere legger til rette for hjemmedød
(Ph. D. i studier av profesjonsvitenskap;Nr. 68, Doctoral thesis, 2024) -
Understandings of emotional abuse. A qualitative study on how emotional abuse is understood in a child welfare context
(PhD in Science of Professions;No. 67, Doctoral thesis, 2024) -
Teachers' professional learning through school-based mentor education - A mixed methods study
(PhD in Science of Professions;No. 66, Doctoral thesis, 2024) -
Children's Opportunities for Play in Early Childhood Education and Care: A multimethod study of practices facilitating children's play through play materials in physical indoor environments
(PhD i Science of Professions;No. 65, Doctoral thesis, 2024) -
Physical high-intensity actions in elite soccer
(Doctor Philosophiae;no. 8, Doctoral thesis, 2024) -
Teaterkunstneren og de kunstneriske idéene Om skuespillere og andre teaterkunstneres utvikling av bærende kunstneriske idéer i samskapende teaterproduksjoner
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 62, Doctoral thesis, 2024) -
Pedagogisk observasjon som læringsaktivitet i trafikklærerutdanningen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 61, Doctoral thesis, 2023) -
Improvisation : a playful pressure to speak. A study into student teachers' experiences with facilitation of spontaneous English speech and the development of speaking confidence in English
(PhD in the study of professional praxis;no. 58, Doctoral thesis, 2023) -
Societal digital demands and needs in healthcare services : viewing the dignity of adults aged 75 years and older
(PhD in Science of Professions;no. 59, Doctoral thesis, 2023) -
Ideal, selvforståelse og yrkesidentitet. En studie av egne erfaringer som fengselsførstebetjent i spenningsfeltet mellom hjelp og grensesetting
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 60, Doctoral thesis, 2023) -
Sykepleier-pasient relasjoner som profesjonell praksis. En etnografisk studie om sykepleier-pasient relasjoner i hjemmesykepleie i en tid av New Public Management
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 28, Doctoral thesis, 2019) -
Every coin has two faces : Obstetricians’ practices, experiences, and perceptions in a multifarious reality of cesarean births in Bahia, Brazil
(PhD in the study of professional praxis;no. 53, Doctoral thesis, 2022) -
«Seile sin egen sjø» En kvalitativ studie om å være forelder eller søsken til en voksen kvinne med spiseforstyrrelse
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 54, Doctoral thesis, 2022) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022)