Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMaapalo, Anna Pauliina
dc.date.accessioned2019-03-24T22:34:18Z
dc.date.available2019-03-24T22:34:18Z
dc.date.created2019-03-18T11:37:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationMaapalo, A. P. (2018). Åtte læreres trearbeidspraksiser. En diffraktiv analyse. FORMakademisk, 11(5): 3. doi:nb_NO
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2591464
dc.description.abstractI denne artikkelen undersøkes forskjeller i åtte barneskolelæreres trearbeidspraksiser i faget kunst og håndverk. Et datamateriale generert i forbindelse med skolebesøk bestående av flersanselige samtaler, fotomateriale og observasjon av trearbeid analyseres gjennom en diffraktiv analyse og begrepet prosjekt for praksis fra teorien om praksisøkologier. Gjennom analysen synliggjøres et komplekst bilde som viser hvordan det ikke bare er læreren som er sentral i forhold til hvordan undervisning blir til. Det tegnes et bilde av et nettverk av relasjoner, både i makro- og mikroperspektiv i konkrete undervisningssituasjoner. Som resultat viser lærernes prosjekter for sine praksiser seg til å bli skapt av blant annet aspekter som deres veldig ulike tilgang til materialer, forskjellige egeninteresse for trearbeid og forskjeller i skolenes prioriteringer.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherOsloMetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅtte læreres trearbeidspraksiser. En diffraktiv analysenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2018, The Author(s)
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber21nb_NO
dc.source.volume11nb_NO
dc.source.journalFORMakademisknb_NO
dc.source.issue5nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/formakademisk.2246
dc.identifier.cristin1685533


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal