dc.contributor.advisor | Sandvin, Johans Tveit | |
dc.contributor.author | Fylkesnes, Ingunn | |
dc.date.accessioned | 2021-07-20T11:03:37Z | |
dc.date.available | 2021-07-20T11:03:37Z | |
dc.date.created | 2021-04-15T09:09:35Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Fylkesnes, I. (2021). Kropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustad. (Doktorgradsavhandling). Nord universitet. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-82-92958-45-2 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2764809 | |
dc.description | Avhandling (Ph.d.) – Nord universitet, 2021 | en_US |
dc.description | Posten inneholder to filer; den ene inneholder hele avhandlinga bortsett fra art. IV, mens den andre inneholder den fullstendige avhandlinga (som har embargo og gjøres tilgjengelig i juni 2025). | |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Nord universitet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Ph.d. i sosiologi;47 | |
dc.relation.haspart | Artikkel I: Fylkesnes, I. (2020). Communicative work: Establishing communication by severely disabled children in small group homes. Child Care in Practice. doi: 10.1080/13575279.2020.1812532 | en_US |
dc.relation.haspart | Artikkel II: Fylkesnes, I. & Ytterhus, B. (2021). Whose voices matter? Use, misuse and non-use of Augmentative and Alternative Communication (AAC) among severely disabled children living in small group homes. Scandinavian Journal of Disability Research, 23(1), 94-103. doi: 10.16993/sjdr.748 | en_US |
dc.relation.haspart | Artikkel III: Fylkesnes, I. (2020). Relasjonelt aktørskap: Vilkår for medverknad når barn og unge med utviklingshemming bur i barnebustad. Fontene forskning, 13(2), 18-30. URL: https://fonteneforskning.no/forskningsartikler/relasjonelt-aktorskap-vilkar-for-medverknad-nar-barn-og-unge-med-utviklingshemming-bur-i-barnebustad-6.19.790570.ae87b7b1e3 | en_US |
dc.relation.haspart | Artikkel IV: Fylkesnes, I. (2020). Institutional talk and practices: A journey into dmall group homes of intellectually disabled dhildren. Disability & Society. doi: 10.1080/09687599.2020.1779037 | en_US |
dc.title | Kropp, kommunikasjon, aktørskap. Utviklingshemma barn og unge si livsverd i den institusjonelle konteksten barnebustad | en_US |
dc.type | Doctoral thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © Ingunn Fylkesnes, 2021 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220 | en_US |
dc.source.pagenumber | 224 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1904206 | |