dc.contributor.advisor | Valle, Anne-Marit | |
dc.contributor.advisor | Wackerhausen, Steen | |
dc.contributor.author | Hvidsten, Bente I. Borthne | |
dc.date.accessioned | 2021-12-16T12:21:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-16T12:21:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Hvidsten, B. I. B. (2020). Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker (Doktorgradsavhandling). Nord universitet. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-82-93196-34-1 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2834715 | |
dc.description | Avhandling (Ph.d.) - Nord universitet, 2020 | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nord universitet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 33 | |
dc.relation.haspart | Studie 1: Hvidsten, B. & Wilhelmsen, G. B. (2018). Så konsentrer deg da! Hvordan lærerstudenter oppfatter en ukonsentrert elev. Nordic Studies in Education, 38, 17-34. doi: 10.18261/issn.1891-5949-2018-01-03. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open. | en_US |
dc.relation.haspart | Studie 2: Hvidsten, B. B. & Valle, A. M. (2021). Counsellors perceptions of the phenomenon of concentration difficulties. Support for Learning, 36(1), 83-101. doi: 10.1111/1467-9604.12340. Artikkelen er tilgjengelig i Nord Open: https://hdl.handle.net/11250/2754237 | en_US |
dc.relation.haspart | Studie 3: Hvidsten, B. B. & Wilhelmsen, G. B. (2019). Ungdomsskolelærernes erfaring med oppmelding til PPT og samarbeid med aktuelle aktører når elever oppfattes å ha konsentrasjonsvansker. Spesialpedagogikk, 5, 50-63. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open. | en_US |
dc.relation.haspart | Studie 4: Hvidsten (2020). Læreres erfaringer i undervisning med elever som oppfattes å ha konsentrasjonsvansker på ungdomstrinnet. I B. I. B. Hvidsten, I. Kuginyte-Arlauskiene & G. Söderlund (Red.), Tilpasset opplæring og spesialpedagogikk i teori og praksis (s. 31-55). Fagbokforlaget. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open. | en_US |
dc.subject | profesjonspraksis | en_US |
dc.title | Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker | en_US |
dc.type | Doctoral thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © Bente I. Borthne Hvidsten, 2020 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 228 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1896068 | |