Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLarsen, Lill-Therese
dc.date.accessioned2015-07-06T06:59:21Z
dc.date.available2015-07-06T06:59:21Z
dc.date.issued2015-07-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/286513
dc.description.abstractI denne undersøkelsen er det Nysgjerrigpermetoden som er i fokus. Nysgjerrigpermetoden en vitenskapelig prosjektbasert arbeidsmetode som kan brukes i barneskolen (Furøy, Hauge, & Møllhausen, 2014). Metoden skal gi barn forskerkompetanse og gjøre dem mer bevisste på hvordan man tilegner seg ny kunnskap. Lærer skal i arbeidet med denne metoden fungere som en veileder og hjelp for elevene (Bjønness, Johansen, & Byhring, 2011; Furøy et al., 2014; Knain & Kolstø, 2011a). Jeg har i denne oppgaven prøvd å finne ut av hva lærere opplever og beskriver som suksesskriterier og snubletråder ved å ta utgangspunkt i deres erfaringer med metoden. «Hvordan opplever og beskriver lærere å arbeide med Nysgjerrigpermetoden i grunnskolen?» - med fokus på suksesskriterier og snubletråder. For å finne svar på min problemstilling har jeg intervjuet 3 lærere om dette. Siden jeg ville se på suksesskriterier valgte jeg å ta utgangspunkt i lærere som hadde kommet til finalen eller fått priser i Årets Nysgjerrigper. Lærere skulle beskrive hva de hadde gjort i de forskjellige prosessene man må gjennom i arbeidet med metoden og hva de selv mente kunne være suksesskriterier eller snubletrådet. I resultatene er deres opplevelser og beskrivelser satt opp i ulike tabeller med ulike områder i hver tabell. I undersøkelsen er det kommet fram flere momenter som kan fungere som suksesskriterier og/ eller snubletråder.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleSuksesskriterier og snubletråder med Nysgjerrigpermetoden : en fenomenologisk studie av 3 læreres opplevelse og beskrivelse av hva de opplever som suksesskriterier og snubletråder ved bruk av Nysgjerrigpermetodennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber158nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel