Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrygfjeld, Åshild M.
dc.date.accessioned2015-09-02T11:31:22Z
dc.date.available2015-09-02T11:31:22Z
dc.date.issued2015-09-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/298466
dc.description.abstractAlle elever rett på tilpasset opplæring. Alle elever har rett på et godt fysisk og psykososialt miljø som har til hensikt å fremme læring. Disse ordene er hentet fra to paragrafer i Opplæringsloven, og skildrer mitt utgangspunkt for denne bacheloroppgaven. Jeg har gjennom mitt forskningsarbeid ønsket å vise hvordan en konkret metode kan være et utgangspunkt for tilpasset opplæring. Metoden inneholder gjennomføring av elevsamtale og individuelle læreplaner. Dette er læreplaner som er konstruert for den enkelte elev, med det formål å sikre at eleven blir sett og får oppgaver som er i samsvar med elevens forutsetninger, utgangspunkt og utviklingsnivå. Med problemstillingen ”Hvordan kan elevsamtalen styrke tilpasset opplæring?” har prosjektet til hensikt å skildre denne metoden, samt vise til utviklingsforslag i forbindelse med struktur og konkretisering. Gjennom relevant teori for tilpasset opplæring skal oppgaven vise til viktigheten av en god tilpasset opplæring. Resultatet av forskningsarbeidet viser at jevnlige elevsamtaler kombinert med god tilrettelegging av undervisning og arbeidsoppgaver kan være svært hensiktsmessig for å sikre elevers utvikling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectElevsamtalernb_NO
dc.subjectTilpasset opplæringnb_NO
dc.titleElevsamtalen som utgangspunkt for tilpasset opplæringnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281nb_NO
dc.source.pagenumber29nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge