Barnehagen som arena for barns fysiske aktivitet - En mixed methods studie av 4-6 åringers og ansattes fysiske aktivitetsgrad i barnehagen, ansattes syn på fysisk aktivitet, og det pedagogiske miljøets kollektive bevissthet og praksis for å fremme aktivitet blant barna
Original version
Kippe, K. O. (2021). Barnehagen som arena for barns fysiske aktivitet - En mixed methods studie av 4-6 åringers og ansattes fysiske aktivitetsgrad i barnehagen, ansattes syn på fysisk aktivitet, og det pedagogiske miljøets kollektive bevissthet og praksis for å fremme aktivitet blant barna (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.Description
Avhandling (Ph.d.) – Nord universitet, 2021
Has parts
Paper I: Kippe, K. O. & Lagestad, P. A. (2018). Kindergarten: producer or reducer of inequality regarding physical activity levels of preschool children. Frontiers In Public Health, 6: 361. doi: 10.3389/fpubh.2018.00361. The article is available at http://hdl.handle.net/11250/2591667.Paper II: Fossdal, T. S., Kippe, K. O., Handegård, B. H., Lagestad, P. A. (2018). “Oh oobe doo, I wanna be like you” associations between physical activity of preschool staff and preschool children. PLoS ONE, 13(11): e0208001. doi: 10.1371/journal.pone.0208001. The article is available at http://hdl.handle.net/11250/2587907.
Paper III: Kippe, K., Fossdal, T.S. & Lagestad, P. (2019). An exploration of child-staff interactions that promote physical activity in preschool. Frontiers in Public Health, 9: 607012. doi: 10.3389/fpubh.2021.607012.
Paper IV: Kippe, K. & Lyngstad, I. K. (2021). The importance of a kindergarten staff’s views on physical activity and their collective awareness and practice when promoting physical activity for four-to-six-year-olds in kindergarten. An analysis of two-kindergartens with different levels of physical activity. Manuscript. The article is now published and available at the following doi: 10.1080/03004279.2021.1929377.