Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTronstad, Inger Margrethe
dc.contributor.authorLeirhaug, Petter Erik
dc.contributor.authorLyngstad, Idar
dc.date.accessioned2024-01-17T12:05:16Z
dc.date.available2024-01-17T12:05:16Z
dc.date.created2023-11-08T15:46:39Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationTronstad, I. M., Leirhaug, P. E. & Lyngstad, I. (2023). Friluftslivslærarar sin profesjonskunnskap om konfliktfylt samspel på tur med friluftslivsklassar. Acta Didactica Norden, 17(3). doi:en_US
dc.identifier.issn2535-8219
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3112152
dc.description.abstractDenne artikkelen undersøker erfaringar og profesjonskunnskap friluftslivslærarar har med konfliktfylt samspel på tur. Studien undersøker også kva som kan kome ut av sosiale konfliktsituasjonar på friluftslivsturar. Konteksten er friluftslivsklassar i vidaregåande skole og folkehøgskole. Metode for datainnsamling er semistrukturerte intervju med 18 friluftslivlærarar frå dei to skoleslaga. Dataanalysen er gjort innanfor vitskaps- og kunnskapsteoretiske rammer som Alvesson & Sköldberg (2017) skildrar for hermeneutisk analyse av intervjudata. Det teoretiske grunnlaget for studien er henta i hovudsak frå teori om gruppeprosessar (Schutz, 1958), som skildrar ulike fasar i utviklinga til ei gruppe. Teorien seier at konfliktar kan få positiv betydning for at grupper utviklar seg vidare og etterpå opplever samhald. Studien viser at det er tilfelle i denne friluftslivskonteksten. Studien identifiserer ulike konflikttypar som til dømes klassiske konfliktar, sjargongkonfliktar, utestenging, misnøyekonfliktar og opne eskalerte konfliktar. Studien skildrar elevtypar som lærarane kan oppleve som krevjande å handtere. Desse elevtypane er kalla skylappelevar, ‘elevar som går høgt ut’ og satelittelevar. Studien utdjupar friluftslivslæraren sin profesjonskunnskap om konfliktar. Studien viser òg korleis friluftslivslærarane erfarer positiv utvikling som individuell vekst og sosial modning med elevane sine, etter at rollesøking og konfliktar er gjennomlevd.en_US
dc.description.abstractFriluftslivslærarar sin profesjonskunnskap om konfliktfylt samspel på tur med friluftslivsklassaren_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherActa Didactica Nordenen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFriluftslivslærarar sin profesjonskunnskap om konfliktfylt samspel på tur med friluftslivsklassaren_US
dc.title.alternativeOutdoor educators’ professional knowledge of conflict-filled interactions on trips with Norwegian friluftsliv classesen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Forfatterne, 2023en_US
dc.source.pagenumber22en_US
dc.source.volume17en_US
dc.source.journalActa Didactica Nordenen_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.5617/adno.9946
dc.identifier.cristin2194140


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal