Browsing Nord Open Research Archive by Title
Now showing items 5467-5486 of 9589
-
Lærerstudentenes teori- og praksistilknyttede læring
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Artikkelen drøfter lærerstudenters opplevelser av teoretisk og praktisk læring, og hvordan de ut fra disse opplevelsene i utdanningsinstitusjon og praksisopplæring i begynnelsen av sin utdanning ser betydningen av en ... -
Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse
(Journal article; Peer reviewed, 2010)Denne artikkelen belyser hvordan en gruppe deltidsstudenter med stor nærhet til praksisfeltet beskriver og forstår sine didaktiske vurderinger. Denne beskrivelsen og forståelsen analyseres som grunnlag for hvordan teori ... -
Lærerstudenters misoppfatninger og læring om kjemiske reaksjoner
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study has addressed misconceptions and the learning process of chemical reactions. 14 student teachers performed a written test consisting of 28 multiple choice questions and after participating in 5 chemistry classes ... -
Lærerutdannere i praksisfeltet : hospitering i barnehage og grunnskole
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Lærerutdanning på tvers av fag i studentenes første studieår
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Utgangspunktet for denne undersøkelsen er individuelle refleksjonsnotater som studentene i grunnskolelærerutdanningen for første til sjuende trinn skrev ved slutten av sitt første studieår.I refleksjonsnotatene skulle de ... -
Lærerutdanning – inntrykk fra Japan
(Working paper, 2013) -
Læreryrket i et maktperspektiv. Hvordan kan lærerens asymmetriske maktposisjon hemme eller fremme elevenes utvikling?
(Bachelor thesis, 2015-08-07) -
Læring etter hendelser – en studie av organisatorisk læring i petroleumsindustrien
(Master thesis, 2023) -
Læring gir næring – næring gir læring? Gården som pedagogisk ressurs i Nord-Trøndelag: evalueringsrapport nr 1
(Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;16, Peer reviewed; Research report, 2004-05)Gården som pedagogisk ressurs (GSPR) i Nord-Trøndelag er et pilotprosjekt som bygger på, videreutvikler og lager regionale tilpasninger av erfaringene som ble gjort i eksempelsamlinga ”Gården som pedagogisk ressurs” ... -
Læring gjennom mestring og barnehagebarn på tur i liten gruppe
(Bachelor thesis, 2011-04-18)Det jeg ønsker med denne oppgaven, er å så en spire til refleksjon om pedagogisk handlingsrom og valg av didaktiske metoder i barnehagen med tanke på spørsmålet "Må alle turer i barnehage foregå med stor barnegruppe?". Jeg ... -
Læring gjennom samarbeid i kroppsøving : Elevers erfaringer med samarbeidslæringsstrukturene Think-Share-Perform og Co-op Play
(Master thesis, 2011-08-05)Samarbeidslæring er en undervisningsform som tar utgangspunkt i at elevene skal være deltakende i undervisningen. I studien ble det utprøvd et undervisningsopplegg med aktiviteten Capture the flag (CTF). Undervisningsopplegget ... -
Læring i ekstrem kontekst. Hva lærte UDI av flyktningkrisen høsten 2015?
(Master thesis, 2017) -
Læring i jagerflymiljøet gjennom prosedyrer, praksis og kropp.
(Master thesis, 2015-10-27)Denne studien setter søkelys på læring i jagerflymiljøet. Gjennom observasjoner og intervju av 6 jagerflygere ved en jagerflyskvadron i Bodø ser jeg nærmere på hvilke læreprosesser som bidrar til å utvikle prestasjoner i ... -
Læring i små og mellomstore bedrifter : mikrofinansnæring i Kongo
(Master thesis, 2018) -
Læring og åpenhet i sykehuset. De somatiske kvalitetsutvalgene – arenaer for læring?
(Master thesis, 2021) -
Læring og kunnskapsutvikling i kommunal barneverntjeneste
(Journal article; Peer reviewed, 2010) -
Læring og målstyring
(Bachelor thesis, 2016-08-18)